شناسهٔ خبر: 55131334 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آواز سامبا در نیوکمپ؛ خاطره‌بازی با بهترین برزیلی‌های تاریخ بارسلونا +تصاویر

به بهانه انتقال رافینیا به بارسلونا نگاهی به درخشش بهترین برزیلی‌های تاریخ این باشگاه بیاندازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، بارسلونا در پنجره تابستانی رافینیا را از لیدزیونایتد خریداری کرد تا یک ستاره برزیلی به جمع بازیکنان برزیلی تاریخ بارسلونا اضافه شود.

رافینیا یکی از بهترین بازیکنان فصول گذشته لیگ برتر بود که مورد توجه بسیاری از قدرت‌های دنیا قرار گرفت. بارسلونا در نهایت با 65 میلیون یورو و با پیشی از چلسی توانست او را به خط حمله خود اضافه کند.

حضور این ستاره برزیلی در بارسلونا باعث شد تا مروری بر عملکرد ستاره‌های سلسائو در سال‌های دور و نزدیک بارسلونا بیاندازیم. ستاره‌هایی که در جمع آبی‌اناری‌ها تاریخ سازی کردند و یکی از بهترین بازیکنان دنیا نام گرفتند.

*رونالدینیو

ستاره برزیلی سال 2003 با وعده لاپورتا از پاری سن ژرمن خریداری شد و یکی از بهترین بازیکنان دنیا نام گرفت. بازیکنی که 2 سال پیاپی توپ طلا را برد و در ال کلاسیکو مقابل دشمن همیشگی بارسلونا، تشویق شد.

رونالدینیو با بارسلونا به 2 قهرمانی در لالیگا رسید و در سال 2005 توانست این تیم را به مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برساند.

*دنی آلوز

پرافتخارترین بازیکن فوتبال در بارسلونا به یکی از بهترین دفاع راست‌های تاریخ بدل شد. بازیکنی که در سال 2008 توسط گواردیولا از سویا خریداری شد و توانست یکی از بهترین‌های تاریخ نام گیرد.

دنی آلوز سال گذشته نیز به صورت مجانی به بارسلونا بازگشت تا در امر احیای تیم توسط ژاوی به این مربی کمک کند.

ستاره برزیلی در 9 سال بازی برای بارسلونا به 26 جام رسید که 6 قهرمانی آن در لالیگا و  3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بدست آمده است.

*نیمار

سال 2013 ، زمانی که رئال مادرید با 100 میلیون یورو گرت بیل را خریداری کرد، نیمار به ستاره آبی‌اناری‌ها بدل شد. او در اولین ال‌کلاسیکوی خود گل زد و توانست در 4 سال حضورش یکی از بهترین‌های اسپانیا نام گیرد.

در سال 2017 و در جایی که بارسلونا متصور بود که می‌تواند وراتی را از پاریس خریداری کند، پول‌های قطری برای نیمار خرج شد و این ستاره برزیلی با رقم باورنکردنی 222 میلیون یورو به فرانسه رفت.

نیمار در جمع بارسلونا به یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسید، 2 بار لالیگا را برد و 3 بار نیز قهرمان جام حذفی شد.

*رونالدو

ستاره برزیل تنها یک سال برای بارسلونا بازی کرد ولی آماری از خود به جا گذاشت که تا مدت‌ها کسی نتوانست از آن عبور کند.

رونالدو نازاریو با بارسلونا به یک قهرمانی جام در جام اروپا ، یک قهرمان سوپرکاپ اسپانیا و یک قهرمان جام حذفی اسپانیا رسید.

*روماریو

ستاره آیندهوون چشم کرویف را گرفت تا در سال 1993 راهی بارسلونا شود. این بازیکن 2 سال برای آبی‌اناری‌ها بازی کرد و توانست در 65 بازی 39 گل به ثمر رساند.

او تنها به یک جام در سال 1993 رسید که آن هم قهرمانی در اسپانیا بود.

*ریوالدو

لوئیز فان خال در سال 1997 ، ریوالدو ستاره برزیلی دپورتیوو لاکرونیا را به بارسلونا آورد. این بازیکن به تک‌ستاره تیم بدل شد و در بسیاری از مواقع‌ نقش ناجی آبی‌اناری‌ها را بازی کرد.

ریوالدو در بارسلونا 235 بازی انجام داد و 129 گل زد. او به 2 قهرمانی در لالیگا رسید، یک بار قهرمان حذفی شد و یک بار نیز سوپرکاپ اروپا را بالای سر برد.

*آدریانو

دفاع چپ دوران پپ گواردیولا از سال 2010 تا 2016 در تیم بود و 15 قهرمانی بدست آورد. با اینکه جزو بازیکنان مهم بارسلونا نبود ولی در برخی مسابقات به درد تیم خورد.

*مکسول

از سال 2009 تا 2012 در تیم بارسلونا بود و 9 قهرمانی بدست آورد که مهمترین آن قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2011 بود.

*جولیانو بلتی

گرچه بازیکن مهمی در تاریخ این باشگاه نبود ولی گل فینال لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند. بلوتی که در سمت راست و از زاویه بسته، دروازه آلمونیا را باز کرد نقش مهمی در قهرمانی بارسلونا در سال 2006 داشت.

*سیلوینیو

از سال 2004 تا 2009 پیراهن بارسلونا را برتن کرد و 2 بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را بدست آورد. دفاع چپ آبی‌اناری‌ها 3 بار لالیگا را برد، 2 بار قهرمان سوپرکاپ شد و یک بار نیز کوپا دل ری را برنده شد.

انتهای پیام/

نظر شما