شناسهٔ خبر: 5511497 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

چرا به مس کرمان اتهام تباني زده شد؟ + تصاوير

باشگاه مس کرمان اسناد مربوط به نامه‌هاي درخواست پول از اين باشگاه را منتشر کرد. نامه هايي که در نهايت پاسخ به آنها تبديل به پرونده بزرگ تباني ليگ يک شده است.

صاحب‌خبر -

سايت باشگاه مس کرمان، با اتمام بازي‌هاي ليگ دسته اول کشور، باشگاه صنعت مس کرمان درصدد است اسناد و مدارک مرتبط با بحث اتهام تباني به اين تيم را به صورت شفاف با جامعه‌ي فوتبال ايران مطرح کند.

1- سازمان ليگ فوتبال ايران در نامه‌اي که شماره‌ي فاکس سازمان ليگ که در بالاي سند قابل مشاهده است، در تاريخ 1/8/91 به شماره 283/11 با امضاي غلامرضا بهروان سرپرست سازمان ليگ، به صورت رسمي مازيار ناساري را به عنوان نويسنده‌ي کتاب فوتباليست‌هاي برتر ايران معرفي مي‌نمايد و از باشگاه مس تقاضاي نهايت مساعدت با وي را مي‌نمايد.

اسناد تباني ليگ دسته يک

2 در تاريخ 16/11/91 و پيرو نامه‌ي سازمان ليگ، فرد نامبرده با باشگاه ارتباط برقرار مي‌کند و در زمان مديرعاملي آقاي شهبازي در باشگاه مس، با مهري که با آرم فدراسيون فوتبال منقوش است تقاضاي مالي خود را از باشگاه مس کرمان به صورت رسمي اعلام مي‌دارد که به دليل مشکلات مالي در آن زمان، از سوي باشگاه مس پرداختي صورت نمي‌گيرد.

اسناد تباني ليگ دسته يک

3 باشگاه مس رفسنجان دو فيش واريزي به حساب فرد معرفي شده در تاريخ‌هاي 27/10/91 و 2/11/91 پرداخت کرده است که اين مسئله نشان مي‌دهد اين پرداخت‌ها از سال 91 در باشگاه‌هاي ديگر کشور نيز انجام شده و مسلما سازمان ليگ در جريان تعداد باشگاه‌هايي که به اين شماره حساب پول واريزي داشته‌اند قرار دارد.

اسناد تباني ليگ دسته يک

اسناد تباني ليگ دسته يک

4 در نامه‌اي که بازهم با سربرگ سازمان ليگ و به امضاي غلامرضا بهروان در تاريخ 1/8/93 به باشگاه مس سونگون ارسال شده، بازهم با معرفي رسمي مازيار ناساري به اين باشگاه، شماره حساب و مبلغ مد نظر براي کمک به وي جهت چاپ کتاب اعلام مي‌گردد. محتواي نامه کاملا مشخص مي‌کند که اين نامه به باشگاه‌هاي مختلف کشور ارسال گرديده است ( نام باشگاه‌ها با خودکار در نامه درج شده است) و باشگاه مس سونگون اين نامه را در اختيار باشگاه مس کرمان قرار داد. به دليل هم‌خانواده بودن باشگاه‌هاي مس در ايران با يکديگر اين اسناد در اختيار باشگاه مس کرمان قرار گرفته است و قطعا اين مکاتبات با ساير باشگاه‌هاي کشور نيز انجام گرفته است.

اسناد تباني ليگ دسته يک

5 در تاريخ 1/8/93 مجددا نامه‌اي از طرف سازمان ليگ با امضاي مسئول برگزاري مسابقات اين سازمان، به باشگاه مس ارسال مي‌گردد که مبلغ مد نظر و شماره‌ي حساب برروي آن درج شده و پول واريزي باشگاه مس کرمان نيز کاملا بر اساس اين نامه انجام گرفته است.

اسناد تباني ليگ دسته يک

6 در تاريخ 16/1/94 و 3/2/94 دو نامه‌ي ديگر از فرد معرفي شده از سوي سازمان ليگ، به باشگاه مس کرمان ارسال مي‌گردد که مبالغ مد نظر خود را براي باشگاه مس کرمان مطرح مي‌کند و اين باشگاه نيز بر اساس اين نامه‌ها که با سربرگ و مهر اين فرد به سازمان ليگ ارسال شده است، اقدام به واريز مبالغ 5 ميليون و 3 ميليون مي‌نمايد.

اسناد تباني ليگ دسته يک

اسناد تباني ليگ دسته يک

در پايان متني که باشگاه مس منتشر کرده اين سوالات به عنوان ابهامات اتهام تباني به اين باشگاه مطرح شده است:

* چون فرد معرفي شده از سوي سازمان ليگ در سال 91 واقعا از سوي اين نهاد معرفي شده و همين نهاد مي‌بايست بر کار آن فرد نظارت و دقت لازم را داشته باشد، پرسش اينجاست که آيا سازمان ليگ اين نظارت را داشته است؟

* اگر اين فرد در ادامه‌ي همکاري خود با سازمان ليگ، با سوء استفاده از مهر و سربرگ و يا امضاي مقامات سازمان ليگ، اقدام به کلاهبرداري از باشگاه‌هاي کشور کرده، چرا مقامات رسمي اين نهاد از وي شاکي نشده‌اند و پيگير امور او در اين زمينه نبوده‌اند؟

* در اواخر بازي‌هاي نيم فصل دوم، چند پيامک از سوي فرد مذکور به مدير عامل باشگاه مس کرمان ارسال مي‌گردد که مثلا در آن قيد شده بود "اگر داور وسط کاري انجام نداد به داور چهارم فشار بياوريد!" که مديرعامل باشگاه مس بدون پاسخ به او، در راستاي چارچوب اداري باشگاه، مراتب را به هيات مديره منعکس نموده است.

هيات مديره‌ي باشگاه شامل رئيس هيات فوتبال استان به عنوان زير مجموعه‌ي فدراسيون فوتبال و مدير کل اداره‌ي ورزش و جوانان استان کرمان به عنوان زير مجموعه‌ي وزارت ورزش هستند و قطعا مقامات سازمان ليگ نيز از همين طريق، از اين موضوع به صورت محرمانه مطلع بوده‌اند. چرا بايد اين اقدامات به صورت شخصي و از سوي افرادي خاص که در موضوع به دنبال جهاتي خاص بودند به طور علني مطرح گردد؟ اين موضوع که به نوعي محرمانه محسوب مي‌شده چگونه براي اين افراد شرح داده شده که از طريق آن منافع شخصي خود در زدن اتهام به تيم مس را جستجو کنند؟

*در بابت پول‌هاي واريزي به اين فرد قائمشهري که از سوي سازمان ليگ معرفي شده بود، بحث واريز پول براي تباني مطرح گرديد و از آنجا که باشگاه مس در مجموع واريزي‌هاي خود مبلغ 10 ميليون تومان را به حساب اين فرد واريز کرده بود، سوال بزرگ اين است که آيا با اين مبلغ امکان ايجاد ارکان و عناصر تباني بوده است؟!

* سوال مهمتر اين‌که? تباني با چه کسي؟! با داوران؟ بازيکنان حريف؟! آن‌هم با اين مبلغ؟! ساده انگاري نيست يک باشگاه از حساب رسمي و دولتي باشگاه پول پرداخت و سند برجاي بگذارد؟! چگونه فرد متخلف خودش حاضر مي‌شود اسناد تخلف خودش را در اختيار مدير عامل نساجي قرار دهد؟ با اين اوصاف اگر تباني فقط در حد ادعا و تهمت بوده است که نهادهاي قضايي فوتبال کشور با عدم اثبات اين موضوع بايد شديدترين برخورد ممکن را با افراد مطرح کننده‌ي آن انجام دهند.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما