شناسهٔ خبر: 55111111 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد:

شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند

حجت الاسلام نوین با بیان اینکه شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند، اظهار کرد: شکل گیری شیعه انگلیسی و رشد و گسترش آن با حمایت های گسترده غرب ممکن شده است و از سوی دیگر آنان، داعش سنی مذهب را به وجود آورده اند تا جای دشمن واقعی را در میان مسلمانان عوض کنند و مسلمان شیعی و سنی به دشمن یکدیگر تبدیل شوند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا تبریز، مراسم جشن عید امامت و ولایت، غدیر خم، ویژه کارکنان در سومین روز دهه امامت و ولایت در سالن شماره یک مرکز بهداشت شهرستان تبریز به همت اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همکاری بسیج کارمندی این مرکز در روز سه شنبه، ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۱، برگزار شد.

مراسم جشن عید امامت و ولایت، غدیر خم، با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد محمدزاده و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و در ادامه این مراسم، دکتر احمد مردی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز، با خوش آمدگویی به حاضران، طی سخنانی به اهمیت ولایت و امامت اشاره کرد.

شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند

غدیر، وحدت حول محور ولایت است

سخنران دیگر این مراسم، مدیر امور فرهنگی دانشگاه بود. دکتر مهدی پروین زاده با تبریک عید قربان و غدیر و نیز دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز دارای شبکه گسترده ای در نقاط مختلف استان است که خدمات متنوعی را از جمله در حوزه درمانی و بهداشتی ارائه می کند.

وی با اشاره به اینکه در شبکه گسترده دانشگاه نیاز توجه به فرهنگ و فرهنگ سازی واجد اهمیت بسیار است، ادامه داد: مدیریت امور فرهنگی دانشگاه در سیاست ها و برنامه های خود، در کنار حوزه دانشجویی، توجه به کارکنان و اساتید را مد نظر قرار داده است.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه با بیان اینکه به دنبال معرفی کارشناس فرهنگی در واحدها و بخش های مختلف دانشگاه در هماهنگی با معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه هستیم، افزود: در گام بعدی ایجاد مدیریت امور فرهنگی در بخش ها و واحدهای مختلف دانشگاه را مورد توجه قرار خواهیم داد.

شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند

دکتر مهدی پروین زاده در ادامه سخنانش، غدیر را وحدت، حول محور ولایت معرفی کرد و گفت: در غدیر شاهد هستیم آنان که جلوتر هستند باز می گردند و آنان که عقب مانده اند خود را می رسانند تا حول محور ولایت گرد آیند و بیعت کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای تمامی شئون فردی و اجتماعی دارای برنامه است و سبک زندگی مومنان،مورد توجه قرار دارد، ادامه داد: مجد و عظمت امروز ایران، مرهون ولایت و موفقیت ها با اطاعت از ولی حاصل شده و لازم است بیش از پیش قدردان نعمت ولایت باشیم.

شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه نیز در این مراسم با تبریک اعیاد قربان و غدیر، به قرائت اشعاری از عطار نیشابوری، عالم دینی و عارف سنی مذهب، در مورد واقعه غدیر خم پرداخت.

حجت الاسلام نوین با اشاره به اینکه این اشعار و دیگر روایت های اهل سنت موید واقعه غدیر خم است، اظهار کرد: روایت اهل تسنن بسیار نزدیک به روایت اهل تشیع از واقعه غدیر خم است و اهل سنت و تشیع در معنا و مفهوم ولی اختلاف نظر دارند و شیعه بر این باور است که ولی جانشین بلافصل پیامبر اکرم(ص) است.

وی با بیان اینکه خداوند به مسلمانان همزیستی با دیگر پیروان ادیان الهی را دستور داده و بر وحدت ادیان توحیدی تاکید کرده است، ادامه داد: شیعه و سنی دارای اشتراکات بسیار هستند و وحدت و نزدیکی آنها به یکدیگر بسیار مستحکم تر از دیگر ادیان توحیدی است.

شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه با اشاره به اینکه دشمنان در طول تاریخ بر اختلاف میان شیعی و سنی متمرکز شده اند تا آنها را به دشمن یکدیگر تبدیل کنند، گفت: سیاست دشمنان اسلام بر مبنای «اختلاف بینداز و حکومت کن» استوار است.

حجت الاسلام نوین با بیان اینکه شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند، ادامه داد: شکل گیری شیعه انگلیسی و رشد و گسترش آن با حمایت های گسترده غرب ممکن شده است و از سوی دیگر آنان، داعش سنی مذهب را به وجود آورده اند تا جای دشمن واقعی را در میان مسلمانان عوض کنند و مسلمان شیعی و سنی به دشمن یکدیگر تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان غربی اسلام، دلسوز اهل سنت و نیز تشیع نیستند، افزود: هر انسان آگاهی با مشاهده حمایت های غرب از داعش سنی مذهب و شیعه انگلیسی درمی یابد که آنها سرمایه گذاری گسترده ای را برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی می کنند.

رئیس اداره قرآن و عترت(ع) دانشگاه در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: غدیر خم به عنوان روز انتساب امیرالمومنین به جانشینی پیامبر، زیربنای تفکر شیعی است و در عین حال این روز می تواند محور وحدت و همبستگی بین مذاهب مختلف اسلامی و مسلمانان باشد که شیعه و سنی، محب امام علی(ع) هستند.

بر اساس این گزارش، در مراسم جشن عید امامت و ولایت، گروه سرود «نسیم ولایت» در دو بخش به اجرای سرودهایی به زبان ترکی آذربایجان در وصف واقعه غدیر و مدح و ستایش امام علی(ع) پرداختند. پخش کلیپی در نعت و ستایش امام علی(ع) نیز از دیگر بخش های این مراسم بود.

شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند

در بخش پایانی این مراسم از برگزیدگان مسابقه سالروز آزادسازی خرمشهر و نیز سادات گرانقدر تجلیل گردید. همچنین با قرعه کشی میان حاضران در مراسم، هدایایی به رسم یادگار به منتخبان اهداء شد.

شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند

شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند

شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند

شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند

شیعه انگلیسی و داعش سنی مذهب، دو روی یک سکه اند

نظر شما