شناسهٔ خبر: 55101220 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ساعت سامسونگ گلکسی واچ 4 مراقب هوشمند و همیشگی سلامت شماست

صاحب‌خبر -

ساعت سامسونگ گلکسی واچ 4 – Samsung Galaxy Watch با قابلیت‌های گوناگون خود به مراقب همیشگی سلامت شما، حتی در زمان خواب تبدیل شده است.

خواب همواره بخشی حیاتی و البته مرموز از زندگی ما بوده است. کیفیت خوابیدن روی تمامی فعالیت‌های روزانه انسان تاثیرگذار خواهد بود. پیشرفت‌های علمی باعث شده بسیاری از جنبه‌های اسرارآمیز و اتفاقاتی که در هنگام خوابیدن برای بدن انسان رخ می‌دهد آشکار شود و البته همه ما از آثار شگفت‌انگیز خواب روی بدن و سلامتی مطلع شده‌ایم.

طبق تحقیق‌های انجام شده و اطلاعات به دست آمده، موارد زیادی روی کیفیت خواب تاثیرگذار هستند که از جمله آنها می‌توان به مقدار و نوع غذایی که در طول روز می‌خوریم، میزان فعالیت بدنی و ورزشی مفید و مدت زمانی که به صفحه نمایش گوشی، لپ تاپ و مانیتور نگاه می‌کنیم اشاره کرد.

بنیاد ملی خواب یا National Sleep Foundation درباره ترویج و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به خواب سالم و مفید در آمریکا فعالیت می‌کند. جان لویوس،‌ مدیرعامل این بنیاد معتقد است که فناوری می‌تواند در طول روز و شب به ما کمک کند تا بهترین و باکیفیت‌ترین خواب ممکن را داشته باشیم.

اما فناوری و ابزارهای جدید چگونه قادر هستند کیفیت خواب ما را بهبود ببخشند؟ چه ابزارهایی بهتر می‌توانند این کار را انجام دهند؟ در ادامه این مطلب به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم.

ساعت های هوشمند، بهترین راهکار برای کنترل خواب

در سال‌های اخیر و به خصوص در دوران همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین با بیشتر شدن مشغله‌های ذهنی، داشتن یک خواب باکیفیت و عمیق برای بسیاری از افراد به یک آرزو تبدیل شده است. این امر منجر به تحلیل رفتن بدن و ایجاد استرس و در نتیجه کاهش کیفیت زندگی می‌شود.

ساعت های هوشمند و فناوری‌های وابسته به آنها یکی از فناوری‌هایی هستند که به طور چشمگیری در بهبود کیفیت خواب ما تاثیر می‌گذارند. ساعت های هوشمندی که از قابلیت‌های گوناگونی مانند اندازه‌گیری ضربان قلب، میزان اکسیژن خون و فشار خون بهره می‌برند می‌توانند در طول خواب به کمک ما بیایند تا بتوانیم به طور کامل فعالیت بدن خود را زیر نظر بگیریم.

ساعت سامسونگ گلکسی واچ 4 ساعت سامسونگ گلکسی واچ 4

اتفاقاتی که در هنگام خوابیدن برای ما رخ می‌دهند دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و ما را در جریان بیماری‌ها و نقص‌ها و مشکلات بدنمان قرار می‌دهند.

ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 4 – Samsung Galaxy Watch 4 یکی از بهترین اسمارت واچ‌های بازار محسوب می‌شود که علاوه بر نظارت کامل و دقیق بر کیفیت خواب افراد، جزئیات مربوط به اتفاقات رخ داده را به صورت نمودار در اختیار قرار می‌دهند.

ساعت سامسونگ گلکسی واچ 4 : هوشمند و تاثیرگذار

ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 یکی از نخستین محصولات شرکت کره‌ای سامسونگ محسوب می‌شود که از سیستم عامل جدید Wear OS بهره می‌برد. سامسونگ با همکاری گوگل موفق به طراحی این سیستم عامل شده و آن را به رابط کاربری نوآورانه One UI Watch مجهز کرده است. سری ساعت های گلکسی واچ 4 دارای سخت افزاری پیشرفته هستند و در مقایسه با نمونه‌های قبلی و ساعت‌های مشابه، تجربه کاربری روان‌تر و بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

ساعت Galaxy Watch 4 سامسونگ از حسگر پیشرفته BioActive برخوردار است که طراحی کوچک‌تر و دقت اندازه‌گیری بسیار بالاتری دارد. در این حسگر جدید سه کاره از یک چیپ برای فعالیت دقیق سه حسگر قدرتمند حوزه سلامت یعنی ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب و تحلیل آمپدانس بیوالکتریک استفاده شده است. به این ترتیب کاربران می‌توانند میزان فشار خون خود را مشاهده کنند، ضربان قلب نامنظم یا AFib را تشخیص دهند، میزان اکسیژن خون را اندازه بگیرند و برای نخستین بار، کامپوزیسیون کلی بدن خود را اندازه‌گیری کنند.

ساعت سامسونگ گلکسی واچ 4 ساعت سامسونگ گلکسی واچ 4

ساعت سامسونگ گلکسی واچ 4 به پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین فناوری‌های این حوزه مجهز شده و به همین دلیل شما با استفاده از آن می‌توانید درک عمیق‌تری از سلامتی و تناسب اندام خود داشته باشید و در جریان مقیاس‌های کلیدی و مهمی مثل عضلات اسکلتی، نرخ متابولیک پایه و درصد آب و چربی و بدن قرار بگیرید. این ساعت هوشمند جدید سامسونگ قادر است در عرض فقط 15 ثانیه، حدود 2400 داده‌ی مربوط به سلامتی بدن شما را جمع‌آوری کند و در اختیار شما قرار بدهد.

خواب راحت با گلکسی واچ 4

وقتی مشغول استراحت و خواب هستید، ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 مانند یک همراه همیشگی به نظارت و مراقبت خود ادامه می‌دهد و می‌تواند تصویری کامل و دقیق از الگوهای خواب شما را با ریزترین جزئیات ممکن ارائه دهد. جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ می‌تواند صدای خروپف شما را نیز تشخیص دهد و به صورت همزمان، اقدام به اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون و کالری سوزانده شده شما در هنگام خوابیدن کند.

ساعت Galaxy Watch 4 با بررسی این عوامل، امتیازی را به خواب شما می‌دهد (Sleep Score) و به این ترتیب می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره الگوهای خواب خود به دست بیاورید و بهتر و راحت‌تر استراحت کنید. برنامه Samsung Health نیز در این ساعت هوشمند به توانمندسازی کاربران به منظور مدیریت ذهن خود از طریق قابلیت‌های تنفس، مدیتیشن و نظارت بر استرس کمک می‌کند تا کیفیت خواب افراد را به بالاترین حد خود برساند.

ساعت سامسونگ گلکسی واچ 4 ساعت سامسونگ گلکسی واچ 4

همچنین برنامه جدیدی با عنوان مربیگری خواب در گلکسی واچ 4 وجود دارد که با کمک آن می‌توانید عادات خواب بهتری داشته باشید و کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید.

اختصاص نماد خواب به نوع خوابیدن کاربر

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 سامسونگ، اختصاص نماد خواب به کاربران است. در واقع این ساعت هوشمند بعد از هفت روز بررسی خواب شما، یکی از هشت حیوان نماد خواب را به شما اختصاص می‌دهد که این نمادها نشان‌دهنده نوع خواب هستند. پس از آن، با استفاده از یک برنامه مربیگری چهار تا پنج هفته‌ای، کاربران راهنمایی می‌شوند تا برای بهبود کیفیت خواب و سلامت خود تلاش کنند. این برنامه مربیگری شامل ماموریت‌ها، چک لیست‌ها، راهنمایی‌ها و گزارش‌هایی می‌شود.

این روزها فناوری‌ها و ابزارهایی مثل ساعت های هوشمند به بخشی از سبک زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند. با کمک این فناوری‌ها، پیگیری درجه کیفیت خواب، خیلی رایج‌تر از گذشته شده است. امروزه صنعت فناوری مربوط به خواب روی امواج جدیدی سوار شده که در حال ادغام با پلتفرم‌های سبک زندگی، سلامتی و کالاهای خانگی است.

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 4 همراهی همیشگی، مراقب هوشمند و دقیق و راهنمایی توانا برای سلامتی بدن کاربران، حتی در هنگام خوابیدن است. سامسونگ خود را متعهد به توسعه و افزایش امکانات و قابلیت‌های ساعت های هوشمند خود می‌داند و برای افزایش کیفیت خواب کاربران تلاش می‌کند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

نظر شما