شناسهٔ خبر: 55059629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کشف ۱۱۵ تن گندم و جو احتکاری در مرکز مازندران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از پلمب انبارهای دپو غیر قانونی ۱۱۵ تن گندم و جو احتکاری به ارزش ۱۰۴ میلیارد ریال در شهرستان ساری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، محمد محمدپور در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: در پی بررسی‌های اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی سودجو در یکی از مناطق روستایی در شهرستان ساری، اقدام به نگهداری و حمل بدون اخذ مجوز محصولات کشاورزی می‌کنند، موضوع تحت بررسی اطلاعاتی کارشناسان اداره اطلاعات و عملیات این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با اقدامات اطلاعاتی دقیق، دو انبار حامل گندم و جو را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی به همراه تیمی از کارشناسان جهاد کشاورزی و اداره صمت به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد: ماموران در بازدید از این دو انبار، ۱۱۵ تن گندم و جو را کشف کردند که طبق نظریه کارشناسی مبنی بر انگیزه مادی و اخلال‌گری در امر توزیع مایحتاج مردم به قصد احتکار و گرانفروشی، هر دو انبار پلمب و پرونده قضائی تشکیل شد.

محمدپور در پایان خاطرنشان کرد: اخلال‌گران در گام اول با منفعت‌طلبی و حذف برخی ساز و کارهای اداری در خرید محصولات کشاورزی سعی  در تصرف قرار دادن مایحتاج مردم و در گام دوم با ایجاد نوسان توزیعی در بازار از قبیل کمبود عرضه آن اقدام به گران‌فروشی و سوداگری کردند که در این رابطه نیاز به هم افزایی دستگاه‌های مرتبط و تلاش جدی‌تر در نظارت و کنترل واحدهای صنفی برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

نظر شما