شناسهٔ خبر: 55044644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بسیاری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در کرمان مغفول مانده است

شهردار کرمان گفت: سرمایه‌گذاری استان باید به سمت حوزه‌های دیگر مانند بافت تاریخی، مسکن، گردشگری و صنایع دستی حرکت کند.

صاحب‌خبر -

 سعید شعرباف، با اشاره به برگزاری «همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان»، شهرداری را یک نهاد عمومی غیردولتی دانست که برای خدمت‌رسانی، به منابع عمومی مردم اتکا دارد، گفت: شهرداری هیچ راه و چاره‌ای ندارد؛ مگر آنکه از سرمایه‌های انبوه مردم و شهروندان برای توسعۀ شهر استفاده کند.

او گفت: یکی از فرصت‌های بزرگ شهر کرمان، وجود انبوهی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کاربری‌های تجاری، فرهنگی و خدماتی است که انسان را متحیر می‌کند، ولی متأسفانه بسیاری از این ظرفیت‌ها مغفول مانده و می‌طلبد سرمایه‌گذاران ساکن در کرمان، کرمانی‌های مقیم نقاط دیگر و افرادی که دنبال آبادانی این منطقه و فرصت‌های بی‌بدیل و بی‌نظیر پیشرفت هستند، در پیشرفت شهر و استان کرمان مشارکت کنند.

او با بیان اینکه «همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان» می‌تواند رابط خوبی بین شهرداری، نهاد‌های دولتی و بخش خصوصی باشد، گفت: این همایش می‌تواند ظرفیت‌ها را کنار هم بگذارد و نمایش دهد و به‌سرعت به سمت عقد قرارداد‌هایی برود که فرصت‌ها، عملیاتی شوند.

شهردار کرمان گفت: ما هم در شهرداری کرمان آماده هستیم بسته‌های تشویقی ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاری در شهر کرمان، ارایه دهیم.

شعرباف گفت: در حوزۀ سرمایه‌گذاری در استان کرمان، با یک عدم توازن مشخص بین کاربری‌ها مواجه هستیم و سرمایه‌گذاری‌ها در کرمان به‌طور متوازن توزیع نشده است.

او گفت: در موضوعات مربوط به صنایع، معادن و برخی موضوعات زیرساختی، سرمایه‌گذاری‌های خوبی در استان صورت گرفته، اما بسیاری از ظرفیت‌های استان در حوزۀ صنایع دستی، گردشگری، آب، کشاورزی، مسکن، بافت تاریخی وغیره، مغفول مانده است.
شهردار کرمان ادامه داد: یکی از کارکرد‌های خوبی که برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کرمان می‌تواند داشته باشد، این است که بسته و سفرۀ سرمایه‌گذاری را توسعه دهد و از حوزه‌هایی که تاکنون بر روی آن‌ها متمرکز بوده‌ایم، به سمت حوزه‌های دیگر برویم؛ چراکه استان کرمان مملو از این فرصت‌هاست.

شعرباف گفت: تلاش ما در شهرداری کرمان، این است که بسته‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم که امکان‌سنجی اقتصادی و بازگشت سرمایه و سود دارند تا عملیاتی‌شدن آن‌ها، موجب پیشرفت و توسعۀ کرمان شوند.

 «همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان»، چهارشنبه ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۴:۳۰ در دانشگاه تکمیلی ماهان (هایتک) آغاز خواهد شد.

نظر شما