شناسهٔ خبر: 55025902 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مناجاتی:‌ موافق حضور کی‌روش و هیچ مربی خارجی دیگری نیستم/ اسکوچیچ با رفتنش به فوتبال ما لطف می‌کند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: هرچند رفتن اسکوچیچ را لطف به تیم ملی و فوتبال می‌دانم اما موافق حضور کارلوس کی‌روش و هیچ مربی خارجی دیگر در تیم ملی هم نیستم.

صاحب‌خبر -

مهدی مناجاتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد مباحث مطرح شده در خصوص بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: من این اتفاق را به صلاح فوتبال کشورمان نمی‌دانم زیرا می‌توانیم از ظرفیت مربیان داخلی خودمان مثل علی دایی و جواد نکونام استفاده کنیم. در داخل کشورمان مربیان خوبی داریم مربیانی که توانسته‌اند تیم‌شان را به موفقیت‌های زیادی برسانند و بازیکنان بزرگی را تربیت کرده و تحویل تیم ملی دادند.

وی افزود: سال‌ها قبل تلویزیون ما فقط 5-6 کانال را نشان می‌داد و در کل 15 تا 30 دقیقه فوتبال می‌دیدیم اما اکنون بهترین بازی‌های دنیا در هر نقطه از این کره زمین در تلویزیون ایران پخش می‌شود. مطبوعات ما در مورد آن بحث می‌کنند و مربیان و بازیکنان نظر می‌دهند. پس از هر بازی فردا صبح آنها را در زمین تمرین پیاده می‌کنند. اکنون خودمان به خارج از کشور مربی صادر می‌کنیم. چگونه باید بگوییم باید از ظرفیت مربی داخلی هم استفاده شود و مربیان خودمان را نیز تقویت کنیم.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد:‌ بازیکنانی که جزو مفاخر فوتبال ما شدند از زمین‌های خاکی جنوب یا حتی شمال شهر کارشان را شروع کردند. همه چیز داریم و باید به جای اینکه چشم‌مان دنبال مربیان خارجی باشد به مربی ایرانی نیز بها بدهیم. من حضور سرمربی خارجی را به صلاح تیم ملی نمی‌دانم و تفاوتی هم بین کی‌روش، برانکو و اسکوچیچ در این زمینه نیست.

مناجاتی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها باید مربیان ایرانی را به بهترین و بزرگترین کلاس‌های دنیا بفرستند تا آنها نیز با شیوه نوین مربیگری در جهان آشنا شوند. هرچند اکنون نیز مربیان بسیار با دانشی در کشورمان داریم. نمی‌دانم چه مرضی است که باید از نقاط مختلف جهان افراد مختلف را به ایران بیاوریم. برخی دلال‌ها نیز از حضور مربیان خارجی در ایران سود می‌برند  اما جوان ما با این اتفاق به هیچ جا نمی‌رسد.

وی در مورد اینکه آیا با این تفاسیر ادامه فعالیت دراگان اسکوچیچ را به صلاح تیم ملی نمی‌داند، پاسخ داد: وقتی مربی خوب و بهتر از اسکوچیچ داریم باید از آنها به جای وی استفاده کنیم. اگر این مربی از کشورمان برود به فوتبال و تیم ملی‌مان لطف کرده است. شاید برخی با نظر من موافق نباشند اما آیا او چه چیزی به فوتبال ما اضافه کرده است؟ همه مربیان و بازیکنان بهترین بازی‌های روز دنیا را می‌بینند و از آن نتیجه‌گیری و استفاده می‌کنند. نیازی نیست از کشورهای دیگر مربی بیاوریم و پول‌مان را  به دامان آنها بریزیم من به هیچ ‌وجه با مربی خارجی موافق نیستم.
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت‌مربیانی مثل دایی و نکونام تجربه‌های بالایی داشته و کلاس‌های مختلفی را دیده‌اند. بزرگترین بازیکنان این مملکت نیز بوده‌اند چرا وقتی نیروی خوب داریم از یک خارجی استفاده کنیم. ان‌شاءالله مردم نیز در صورت انتخاب شدن یکی از این دو نفر حمایت خوبی از آنها و تیم ملی خواهند کرد تا در جام جهانی با سرمربی ایرانی موفق شویم.

انتهای پیام/ ت 54

نظر شما