شناسهٔ خبر: 55006086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جلسه هماهنگی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد

جلسه هماهنگی بازی‌های جام جهانی قطر با حضور حسین امیرعبداللهیان و جمعی از وزرا در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

جلسه هماهنگی بازی‌های جام جهانی قطر با حضور امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه،سید حمید سجادی، وزیر ورزش، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، جمعی از استانداران و سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این نشست، وزیر امور خارجه ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته توسط نهادهای دست اندرکار و با اشاره به مسئولیت معاون اول رئیس جمهور در ارتباط با برنامه حضور جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی قطر، بر آمادگی وزارت امور خارجه جهت ادامه همکاری و تسهیل آماده سازی هرچه بهتر تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی فوتبال قطر تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه شعار « همه با هم برای موفقیت تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران» بعنوان شعار اصلی این نشست و تمامی نهادهای ذیربط در امر آماده سازی تیم ملی فوتبال کشورمان می باشد، بر ضرورت انسجام و همدلی تمامی نهادهای مرتبط با حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در قطر تاکید کرد. 

آقای سجادی، وزیر ورزش و جوانان نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاشهای دستگاه دیپلماسی کشور در مسیر موفقیت تیم ملی فوتبال ، با ارائه آخرین اقدامات انجام شده، بر ضرورت ادامه همکاری همه نهادهای اقتصادی، فرهنگی، استانداری ها و نهادهای انتظامی جهت تسهیل حضور ایرانیان عزیز در استودیوم های ورزشی قطر و تشویق تیم ملی کشورمان تاکید کرد.

آقای صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، در سخنان خود، ضرورت توجه به اهمیت نشاط ملی در ارتباط با مسابقات جام جهانی را مورد تاکید قرار داده و نقش رسانه ها و بویژه صدا و سیما در تامین خواسته های مخاطبین مردمی و پوشش شایسته مسابقات جام جهانی را یادآور شد.

 سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی نیز گزارشی از آخرین اقدامات مناطق آزاد کیش و قشم جهت پذیرایی و مسافرت گردشگران ایرانی و خارجی به مقصد دوحه و جزایر کیش و قشم ارائه کرد.

در ادامه نشست، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بعنوان نماینده معرفی شده به طرف قطری در موضوع مسابقات جام جهانی، آخرین اقدامات وزارت امور خارجه در هماهنگی های مربوط به حضور تیم فوتبال و تماشاگران ایرانی در قطر را تشریح کرد.

لازم به ذکر است در این نشست، علاوه بر دکتر سجادی، وزیر ورزش و جوانان، دکتر صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، سردار محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی، محمدی زاده، استاندار بوشهر، معاونین وزرای بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، مسکن و شهرسازی و سایر مدیران هواپیمایی، کشتیرانی، فرهنگی، انتظامی حضور داشتند و به بیان آخرین وضعیت حوزه خود و پیشنهادات مورد نظرشان پرداختند.

در انتهای این نشست پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان بصورت مشترک از سوی وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و سرپرست فدراسیون فوتبال به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اهدا شد.

جلسه هماهنگی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد

پیش از این معاون اول رئیس جمهور فروردین امسال دستور داده بود تا شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، مشکلات زیرساختی و اقامتی جزایر ایرانی از جمله کیش که پذیرای گردشگران خارجی در دوران برگزاری جام جهانی هستند، هر چه سریع‌تر برطرف کند.

براین اساس اوایل امسال ۴ سند در بخش هوایی و یک سند در بخش حمل و نقل دریایی بین ایران و کشور قطر با حضور وزیر حمل و نقل قطر در ایران، برای برگزاری مسابقات جام جهانی به امضا رسید.

گفتنی است، ایران از زمان ثبت نام قطر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، به دنبال مشارکت و میزبانی بخشی از این رویداد جهانی بود. این تلاش‌ها با تشکیل کارگروه ویژه جذب تماشاگران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر جدی‌تر شد.

بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال قرار است که از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در قطر برگزار شود.

این اولین جام جهانی است که در منطقه غرب آسیا و در یک کشور عربی، به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی کشور میزبان در پاییز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما