شناسهٔ خبر: 55002572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

زلال قرآن (1039)؛

چرا انسان اسیر اغواهای شیاطین انسی می شود؟

از آنجا که جریان زندگی بشر امری است که باید به طور مستمر و بی وقفه ادامه یابد، و هر فرد انسانی در لحظه لحظه های عمرخود نیاز به تصمیم گیری دارد، و چون علم و فکرا و توان و قدرت پاسگوئی به نیازهای عدیده وجودش را ندارند، لذا دائماً محتاج کمک های دیگران است.

صاحب‌خبر -

العالم ـ زلال قرآن

از طرفی حکم سعادتمندی حقیقی انسان این است که نیات و گفتار و اعمال خویش را بر سُنت ها و قوانین و مقررات الهی منطبق نموده و بر اساس دستورات خداوند رحمان عمل کند، و به همین دلیل او نیازمند هدایت های الهی است که باید آنها را از طریق انبیاء و اولیاء خداوند و راسخون در علم (عالمان حقیقی و مسلط بر معارف حقه الهیه) بدست آورد و فلسفه ارسال رسل و نزول وحی و مبعوث شدن پیامبران الهی هم همین است.
و حکم مختار بودن انسان هم این است که او می تواند هدایت های خداوند عزّوجل را پذیرفته و با پیروی و اطاعت از هادیان منصوب از جانب او، فکر و دل خویش را در معرض انوار آیات نورانی الهی قراردهد و راه سعادت حقیقی خویش را بپوید.
یا اینکه هدایت های خداوند را نپذیرد، که در این صورت بالاجبار باید از همنوعان خویش بخصوص از مدعیان علم (علوم اجتماعی مثل جامعه شناسی، روانشناسی و...) مدد بجوید، و در اینجاست که پای شیاطین انسی به زندگی او باز می گردد و دام اغواگری ها و افسونگری های آنها برایش گسترده شده و او در محک امتحان سختی قرار می گیرد تا خلوص ایمانش به خدا سنجیده شود.

نظر شما