شناسهٔ خبر: 54992903 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سخنگوی فدراسیون فوتبال: تاکنون هیچ مذاکره ای برای جایگزینی سرمربی تیم ملی انجام نشده است

صاحب‌خبر -

شفقنا – سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تغییر و هیچ مذاکره ای با هیچ فردی درخصوص جایگزینی سرمربی تیم ملی انجام نشده است.

به گزارش شفقنا ورزشی، احسان اصولی درباره شایعات برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی و اینکه آیا سفر میرشاد ماجدی به دبی ارتباطی با مذاکرات او برای گزینه‌های مدنظر برای جانشینی وی دارد، اظهار داشت: هر از چندگاهی شایعاتی ایجاد می‌شود که فضای فوتبال، جامعه فوتبال و جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: درباره بحث تغییر اسکوچیچ نیز چند روز قبل توضیحاتی دادم. آن بزرگواری که اولین بار درمورد حضور کی‌روش توییت زد، ویدیو و صحبت‌های من در برنامه در انتهای الوند را در سایت و شبکه شان کار کردند ولی نمی‌دانم ظرف ۲۴ ساعت چه اتفاقی افتاد و به چه چیزی رسیدند که در روز تعطیل پنجشنبه که کارهای ما متفاوت با روزهای دیگر است، چه اتفاقی افتاد که او به چنین نتیجه ای رسیدند. در ادامه هم سریالی برخی دوستان مطالبی را منتشر کردند که باعث این مسئله شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: درباره تصمیم‌گیری در خصوص سرمربیان تیم های ملی به ویژه سرمربی تیم بزرگسالان، بدوا هیات رئیسه فدراسیون تصمیم‌گیری خواهد کرد. هیات رئیسه نیز برای رسیدن به چنین تصمیمی مکانیزم‌ها و ساز و کارهایی را که از قبل وجود داشته الان هم در نظر می‌گیرد. یعنی از نظرات کمیته فنی استفاده کرده و برآیند آنها را در نظر می‌‌گیریم. تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تغییر و هیچ مذاکره ای با هیچ فردی درخصوص جایگزینی سرمربی تیم ملی انجام نشده است.

اصولی افزود: آن چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که به هر حال موضوع تیم ملی، کسب نتایج درخشان و حضور پررنگ در جام جهانی یک اولویت و یک انتخاب قطعی و محکوم برای ما است. در این خصوص نظرات و دیدگا‌ه‌های مختلفی از جاهای مختلف وجود دارد. این نظرات فنی را می‌شنویم. دوستان را دعوت کرده و در جلسات کمیته فنی صحبت‌ها را می‌شنویم. میرشاد ماجدی که مسائل فنی فدراسیون را شخصا به عهده گرفته است. از روزی که هیات رئیسه فدراسیون فعلی شکل گرفته مباحث فنی برعهده ماجدی بود.

وی درخصوص اینکه با این صحبت‌ها اینگونه به نظر می‌رسد که دیگر به هیچ عنوان حمایت صد در صدی هیات رئیسه از اسکوچیچ مطرح نیست و پرونده تغییر روی میز فدراسیون باز شده است، عنوان کرد: برداشت این شکلی از صحبت‌های من درست نیست. برای ما همیشه موضوع تیم ملی، بررسی و به روز کردن داده‌هایی که در این خصوص مطرح می‌شود، باز است. درباره همه تیم‌ها نه فقط تیم ملی بزرگسالان باز است. با تمام این تفاسیر اینکه جمع‌بندی‌ها و تصمیم برای تغییر باشد، چنین چیزی نیست.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه اخبار درگوشی از راهروهای وزارت‌خانه‌ها و هر ارگان دیگری از جمله وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد و آیا فدراسیون از جای دیگری برای تغییر سرمربی تحت فشار است، گفت: تیم ملی متعلق به همه مردم ایران است. نظرات از جاهای مختلف عنوان می‌شود. به هر حال وزارت ورزش در این حوزه ارتباط دارد و نسبت به موضوع بی‌ارتباط نیست. نظرات و دیدگاه‌های فنی دارد و جلساتی تشکیل می‌شود. در این خصوص نکات، دغدغه‌ها و ملاحظات دوستان توسط تیم فنی و سرپرست فدراسیون شنیده می‌شود. در نهایت این نظرات و دیدگاه‌ها به هیات رئیسه می‌آید و آنجا درموردش جمع‌بندی می‌کنیم.

اصولی درباره اینکه آیا از نظرات وزارت ورزش و مجلس استفاده می‌کنند، پاسخ داد: گفتم بخش فنی وزارت ورزش در این خصوص اظهارنظرات و دیدگاه‌هایی دارد. آنها هم کمیته فنی دارند. وزارت‌خانه تخصصی ورزش در دولت هستند. من درمورد مجلس صحبت نکردم اما تصمیم را فدراسیون فوتبال و هیات رئیسه می‌گیرد.

نظر شما