شناسهٔ خبر: 54992616 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حمایت شکننده بازیکنان تیم ملی از اسکوچیچ/استوری که باز هم ناهماهنگی و دو دستگی را نشان داد

بازیکنانی نظیر سردار آزمون و علیرضا بیرانوند در شرایطی استوری در حمایت از دراگان اسکوچیچ منتشر کردند که دیگر بازیکنان باتجربه و جوان تیم ملی، این حمایت را به نوعی نشان ندادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، از روز گذشته بحث برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران بسیار داغ شده و با وجود اعلام احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه تاکنون  فدراسیون تصمیمی برای تغییر سرمربی کروات نگرفته نمی‌توان انکار کرد در فاصله 136 روز تا برگزاری اولین دیدار تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر مقابل انگلیس، تلاش‌هایی خارج از این مجموعه برای تغییر سرمربی درحال انجام است.

از صبح روز پنجشنبه بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران در فضای مجازی ترند شده که این امر موافقان و مخالفان زیادی هم داشته است. این در شرایطی است که به جز سرمربی پرتغالی از علی دایی و جواد نکونام به عنوان دو گزینه داخلی و حتی برانکو ایوانکوویچ، سرمربی فعلی تیم عمان نیز به عنوان گزینه‌های جانشینی اسکوچیچ نام برده می‌شود.

در این وضعیت صبح امروز سردار آزمون با انتشار یک استوری ضمن اعلام درخواست بازیکنان تیم ملی از دولت برای همه گونه حمایت از این تیم، به بحث جدایی اسکوچیچ نیز واکنش نشان داد و درخواست کرد تا پایان جام جهانی هیچ چیز را در تیم ملی تغییر ندهند که در ادامه برخی بازیکنان دیگر مانند علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی‌زادگان، وحید امیری، شجاع‌ خلیل‌زاده، علی قلی‌زاده، احمد نوراللهی،  امید نورافکن، صادق محرمی، سروش رفیعی، میلاد سرلک نیز این استوری‌ را بازنشر کردند.

البته ظاهرا این اقدام با نظر موافق همه بازیکنان تیم ملی همراه نبوده و تعدادی از بازیکنان جوان و باتجربه تیم ملی با وجود گذشت 2 تا 3 ساعت از اقدام آزمون و این نفرات ملی پوش چنین استوری را در صفحه خود منتشر نکردند.

سید مجید حسینی، امید ابراهیمی، کریم انصاری‌فرد، مهدی ترابی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، امیر عابدزاده، سعید عزت‌اللهی، میلاد محمدی، کاوه رضایی، پیام نیازمند، سامان قدوس، مهدی قائدی، سید حسین حسینی و مرتضی پورعلی گنجی جزو نفرات باتجربه‌ای هستند که همزمان با این اقدام برخی‌ هم‌تیمی‌های خود از انتشار استوری مشترک در صفحه شخصی خود خودداری کردند.

برخی نفرات جوان و کم تجربه‌ در اردوی تیم ملی مثل اللهیار صیادمنش، عارف آقاسی، مهدی حسینی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، عارف غلامی، سعید صادقی، آرمین سهرابیان، مهدی مهدی پور و مهدی شیری نیز که در آخرین اردوی تیم ملی در قطر حضور داشتند نیز، در صفحه خود این استوری را منتشر نکردند.

البته امیر حسین حسین زاده، بازیکن تیم استقلال در اقدامی لحظاتی پس از انتشار این استوری آن را از صفحه خود پاک کرد‌.

نکته عجیب دیگر این است از بین 6 بازیکنی که جلسه خصوصی آنها با حمید سجادی، وزیر ورزش در هتل محل اقامت تیم ملی در اردوی قطر بسیار خبرساز شده بود چهار بازیکن باتجربه یعنی جهانبخش، ابراهیمی، حاج صفی و طارمی، استوری منتشر شده در صفحه بیرانوند و آزمون را در صفحه شخصی خود انتشار ندادند.

پس از بازگشت تیم ملی از اردوی قطر، مسائلی درباره جلسه خصوصی طارمی و جهانبخش با برخی مقامات دولتی مطرح و حتی این موضوع مطرح شد که این دو ستاره تیم ملی، سردمدار بحث تغییر اسکوچیچ هستند. هرچند طارمی و جهانبخش هیچ وقت به این بحث واکنش نشان ندادند اما همراهی نکردن آنها و البته بسیاری از بازیکنان باتجربه و جوان تیم ملی با اقدامی که سردار آزمون شروع کرد، نشان دهنده این است که تیم ملی اختلاف سلیقه و ناهماهنگی زیادی در این مورد دارند.

معمولا بازیکنان یک تیم چه در عرصه باشگاهی و ملی، هنگامی که بخواهند استوری حمایتی یا انتقادی مشترک را منتشر کنند، به فاصله زمانی بسیار کوتاهی با هماهنگی یکدیگر این کار را انجام می دهند اما این موضوع در ماجرای استوری اخیر برخی ملی پوشان دیده نمی شود.

البته باید در  این وضعیت به مسئولان فدراسیون فوتبال، تیم ملی و کادرفنی نیز این انتقاد جدی را وارد دانست که مسائل اردویی تیم ملی را به شکلی مدیریت نکرده‌اند که بین بازیکنان این تیم اتحاد لازم ایجاد شود. 

انتهای پیام/

نظر شما