شناسهٔ خبر: 54990718 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قربانی: اسکوچیچ حفظ شود اما تغییر سبک بدهیم/ پاشازاده: با این سیستم در جام جهانی نابود می‌شویم

دو بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان به احتمال جدایی دراگان اسکوچیچ واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از جدی‌تر شدن بحث برکناری دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال کشورمان و مطرح شدن گزینه‌هایی مثل برانکو ایوانکوویچ، علی دایی، جواد نکونام و کارلوس کی‌روش، دو بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان یعنی پیروز قربانی و مهدی پاشازاده نقطه نظرات خود را در این خصوص ورزشگاه مطرح کردند:

قربانی: اسکوچیچ کارهایی کرده که به همه اجازه انتقاد می‌دهد/ اتفاقات رخ داده توهین به جایگاه مربی تیم ملی است

پیروز قربانی در این خصوص اظهار داشت: از دو منظر می‌توان به این موضوع نگاه کرد. اگر از منظر فنی ببینیم، سبکی که تیم اسکوچیچ بازی می‌کند، در جام جهانی جواب نمی‌دهد. می‌خواهیم مقابل تیم‌هایی بازی کنیم که از بالا پرس می‌کنند. انگلیس در سال‌های اخیر یکی از بهترین تیم‌های اروپا و جهان بوده است. آیا می‌ توانید مقابل انگلیس، آمریکا یا ولز از عقب بازی سازی‌ کنید؟ آیا تیم ما توانایی دارد توپ را به 18 قدم حریف برساند؟ طبیعی است که نمی‌توانیم. اگر اسکوچیچ می‌خواهد بماند باید در سبک بازی‌اش تغییر بدهد تا بتواند در جام جهانی موفق باشد.

وی ادامه داد: از طرفی نوع اتفاقات رخ داده توهین به جایگاه یک مربی است. او سر کارش است. هر کسی به مجلس می‌رود به خودش اجازه می‌دهد در هر زمینه‌ای اظهارنظر کند. فوتبال، یک امر تخصصی است. من به عنوان فرد کوچک‌تر در این فوتبال کار کرده و مطالعه می‌کنم. به من فوتبالی توهین می‌شود فردی که در عمرش فوتبال بازی نکرده و شاید چند بار آن را دیده درمورد بالاترین مقام یعنی سرمربی تیم ملی مملکت اظهارنظر کند.

بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال درخصوص اینکه آیا باید اسکوچیچ را تغییر داد و اگر قرار به این امر باشد، بهترین گزینه برای او چه کسی است، توضیح داد: به نظر من خود اسکوچیچ باید حفظ شود اما باید تغییر سبک داشته باشد. او البته کارهایی انجام داده که به نوعی با این کارها به همه اجازه داده است از وی انتقاد کنند اما نمی‌خواهم آنها را باز کنم. صحبت من با نمایندگان مجلس این است اگر خیلی دل‌شان به حال فوتبال می‌سوزد، کارهایی انجام بدهند که تیم ملی بتواند بازی تدارکاتی خوبی انجام بدهد. هیچ تدارکی ندیده‌اید و فقط یک شور حسینی گرفته‌اید. از جاهای دیگر و خیابان به شما گفته اند اسکوچیچ عوض شود. این موضوع به تیم ملی ایران لطمه زده و جایگاه سرمربی را بین بازیکنان از بین می برد. 

قربانی درمورد میزان هم‌سویی رختکن تیم ملی با اسکوچیچ، توضیح داد: به اسکوچیچ خیلی احترام می‌گذارم اما باید قبول کنیم تیم ملی و بازیکنان فعلی ما اکنون از او جلوتر هستند. فضای رختکن را نمی‌دانم اما اگر می خواهند تغییری انجام بدهند باید خیلی‌ فنی تر باشد نه اینکه فدراسیون در جریان نباشد اما نمایندگان مجلس و وزارت‌خانه وارد عمل شوند. به نظر من مملکت ما مشکلات خیلی بزرگ‌تری دارد که باید نمایندگان به آنها بپردازند. اجازه بدهند افراد متخصص تر درمورد فوتبال نظر بدهند.

پاشازاده: موافق یا مخالف اسکوچیچ نیستم اما با این سیستم در جام جهانی نابود می‌شویم

مهدی پاشازاده نیز درباره احتمال برکناری اسکوچیچ، اظهار داشت:‌ اسکوچیچ را در وضعیت فعلی تیم ملی مقصر نمی‌دانم. پیشنهادی داد‌ه‌اند و او نیز قبول کرده است. با بهترین شرایط و عملکرد هم کار را جلو برده است. بعد از آن افتضاحی که به بار آمد، تیم ملی را تحویل گرفت و موفق هم بوده است. نیمکت ما ضعیف است و به این موضوع هم خرده گرفتم. به یکی از دوستان گفتم چرا در بازی با سوریه، دستیار اسکوچیچ کنار خط آمد؟ مگر وحید هاشمیان و کریم باقری روی نیمکت نبودند؟ اگر این دو بزرگوار توانایی ندارند و ضعیف هستند، چرا آنها را به تیم ملی بردیم؟ 

وی اضافه کرد: به خودم گفتم آنها باید لب خط می‌رفتند. مگر سرمایه مملکت نیستند؟ مگر به تیم ملی نرفته‌اند تا کمک کنند و این تیم پیشرفت کند؟ اگر با این وضعیت و سیستم  چهار دفاعه در جام جهانی بازی کنیم، نابود می‌شویم. من نباید بگویم اسکوچیچ را تغییر بدهند یا ندهند. افرادی که مسئولیت دارند باید پاسخگو باشند. اگر تیم برود و پنج گل بخورد، آنها باید پاسخ بدهند. از لحاظ فنی که دفاع کلاسیک چپ و راست نداریم، باید سه دفاعه کنیم. این یک پیشنهاد کارشناسی است. من موافق و مخالف اسکوچیچ نیستم. اگر امکانات و پول دارم، می‌روم و خانه سه خوابه می‌گیرم اما وقتی پول شارژ آن خانه سه خوابه را ندارم، چرا باید خانه سه خوابه بگیرم.

انتهای پیام/

نظر شما