شناسهٔ خبر: 54985731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واگذاری غار نمکدان سال ۹۹ متوقف شد

دادستان عمومی و انقلاب قشم گفت: سال ۱۳۹۹ روند واگذاری متوقف شده و جای هیچ نگرانی در این زمینه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، امید مهدوی‌مجد امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به برخی از مباحث مطرح شده در فضای مجازی اظهار داشت: واگذاری و عملیات اجرایی در حریم غار نمکدان در منطقه آزاد قشم سال 99 با دستور قضایی متوقف شده است و از این حیث جای نگرانی وجود ندارد.

وی در ادامه پیرامون ادعای مطرح شده مبنی بر واگذاری غار نمکدان در منطقه آزاد قشم  افزود: تصاویری در فضای مجازی و طرح ادعاهایی در خصوص واگذاری عرصه و اعیان غار نمکدان در منطقه آزاد قشم و انجام عملیات اجرایی در حریم این ژئوسایت از ژئوپارک جهانی قشم مطرح شده که ما آنرا قویا تکذیب می‌کنیم.

دادستان قشم افزود: این موضوع مربوط به سال 98 است که در آن سال واگذاری‌هایی بدون هماهنگی با منطقه آزاد قشم صورت گرفت که عرصه و اعیان غار نمکدان را مورد تعرض قرار داده بود.

وی بیان داشت: در خصوص این موضوع پیگیری‌های زیاد و طولانی از طریق مدیریت ژئوپارک و مدیریت سازمان ویراث فرهنگی و گردشگری منطقه قشم انجام شد که در نهایت موضوع منجر به صدور رای معاونت حقوقی ریاست جمهوری مبنی بر توقف عملیات اجرایی در محدوده غار و عرصه و اعیان آن شد.

دادستان قشم عنوان کرد: پیرو رای معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دادستان بندرعباس و رئیس دادگستری استان دستور توقف واگذاری را صادر و این عملیات در سال 99 متوقف شد.

انتهای پیام/7558/ی

نظر شما