شناسهٔ خبر: 54985719 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ایلان ماسک: هر جای ممکن از دوج کوین حمایت خواهم کرد!

صاحب‌خبر -

به نظر، ایلان ماسک از حمایت دوج کوین دست بردار نیست! او با تاکید بر حمایت از این ارز دیجیتال درباره قبول Dogecoin در یکی از شرکت‌های خود صحبت کرد.

علاقه‌ی دیوانه‌وار ایلان ماسک به دوج کوین تمامی ندارد! حتی بعد از شکایت سرمایه گذاران از پدر معنوی دوج کوین به اتهام پامپ و دامپ این ارز دیجیتال، او همچنان شیفتگی خود به نخستین میم کوین بازار رمز ارز را به طور علنی بیان می‌کند!

مدتی قبل، فردی به نام کیت جانسون شکایتی 280 میلیارد دلاری علیه ثروتمندترین فرد دنیا مطرح و او را عضوی از یک تیم در تلاش برای کلاهبرداری با تبلیغ دوج کوین معرفی کرد. اگرچه این خبر مثل بمب ترکید، اما چند روز بعد از این اتفاق ایلان ماسک با انتشار یک توییت جدید گفت:

من به حمایت از دوج کوین ادامه خواهم داد!

توییت ایلان ماسک دوج کوین توییت ایلان ماسک دوج کوین

حال ایلان ماسک اخیرا دوباره روی حمایت از دوج کوین تاکید کرده است. او بعد از انتشار خبر قبول این ارز دیجیتال در یکی از شرکت‌های خود یعنی بورینگ کامپنی (Boring Company) گفت «هر جای ممکن از دوج کوین حمایت خواهم کرد». گفتنی است ثروتمندترین فرد دنیا، چند ماه قبل اولین میم کوین بازار ارز دیجیتال را روشی برای پرداخت هزینه خرید برخی محصولات شرکت تسلا (به جز خودروهای آن) معرفی کرده بود.

توییت ایلان ماسک دوج کوین توییت ایلان ماسک دوج کوین

رشد فضایی دوج کوین با شروع حمایت ایلان ماسک

ایلان ماسک از ابتدای سال 2021 به طور علنی دوج کوین را ارز دیجیتال محبوب خود اعلام و شروع به انتشار توییت‌های پیاپی درباره آن کرد. به لطف حمایت همه جانبه ایلان ماسک از دوج کوین قیمت نخستین میم کوین طی چند ماه نزدیک به 12 هزار درصد رشد کرد! این اتفاق سبب شد دوج کوین که تا مدت‌ها از نظر ارزش بازار پایین‌تر از رتبه 50 قرار داشت، تا فهرست 10 ارز دیجیتال برتر رشد کند! در چارت زیر رشد ناگهانی و شدید Dogecoin در یک بازه زمانی نه چندان طولانی پیدا است.

چارت دوج کوین چارت دوج کوین

علت علاقه ایلان ماسک به دوج کوین چیست؟

حدود یک سال پیش، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس در پاسخ به یک کاربر توییتر درباره دلیل علاقه وی به نخستین میم کوین بازار پاسخی داد که هیچکس قانع نشد:

دوج کوین سگ و میم دارد. مابقی ارزهای دیجیتال این دو را ندارند!

از همان ابتدا مشخص بود که این پاسخ یک شوخی بیش نیست! اما چند هفته قبل، ایلان ماسک در یک مصاحبه علت اصلی حمایت از دوج کوین را بیان کرد. او گفت من فقط افراد زیادی را می‌شناسم که آنقدرها ثروتمند نیستند، آن‌ها من را تشویق به خرید و حمایت از دوج کوین کردند، و من هم به درخواستشان پاسخ دادم!

این پاسخ، احتمال اتهام ایلان ماسک برای پامپ کردن دوج کوین را بیشتر می‌کند! نباید فراموش کرد بر اساس یک توییت دیگر ثروتمندترین فرد دنیا که مجددا در پاسخ به سوال یک کاربر منتشر شد، اکنون همه می‌دانند پورتفوی سرمایه گذاری رمز ارزی وی تنها متشکل از بیت کوین، اتریوم و دوج کوین است. در هر صورت ایلان ماسک یک هولدر دوج کوین است و با توجه به ثروتی که دارد، احتمالا مقدار بسیار زیادی از این ارز دیجیتال در اختیار او است.

توییت ایلان ماسک شیبا اینو توییت ایلان ماسک شیبا اینو

گفتنی است پامپ و دامپ یک تکنیک در بازارهای مالی مخصوصا رمز ارزها است که در آن فرد یا تیمی کلاهبردار، درباره یک دارایی معمولا بی‌ارزش که خود مقدار زیادی از آن را در اختیار دارد تبلیغ می‌کند. بعد از رسیدن قیمت به سطح مورد نظر (پامپ شدن) تمام دارایی خود را در بازار عرضه می‌کند و در اوج قیمت به فروش می‌رساند (دامپ کردن). به این ترتیب او دارایی خود را در قیمتی بسیار بالا به فروش رسانده، در حالی که مابقی خریداران اغلب در ضرر هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما