شناسهٔ خبر: 54985564 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیرحوزه های علمیه:

راهپیمایی اربعین حسینی، از شعائر بزرگ دین در عرصه بین‌الملل است

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به برکت امام حسین(ع) امروز به یکی از شعائر بزرگ دین و یک نماد بین‌المللی تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه های علمیه امروز ۱۶ تیرماه در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم اظهار کرد: بدانید هر اقدامی که برای ترویج معارف عاشورا و امام حسین(ع) به ویژه راهپیمایی عظیم اربعین انجام می گیرد، اقدامی راهبردی، اساسی، اثرگذار و غیر قابل وصف است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: زمانی دشمنان اسلام، مذهب و انقلاب اسلامی به دنبال سکوت رسانه ای بین المللی از این واقعه عظیم بودند اما بعد از انقلاب اسلامی و گسترش معارف حق اهل بیت(ع) امروز مسلمانان و غیرمسلمانان کشورهای مختلف جهان در ایام اربعین، در مسیرهای منتهی به کربلای معلی در حال حرکت هستند و این عزت پرچم، علَم و لوای حسینی است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: هر چقدر بتوانید نگاه ملی و بین‌المللی را نسبت به فریضه محرم، قیام امام حسین(ع)، واقعه عاشورا، حماسه حسینی، اربعین حسینی روشن و تبیین کنید، تردیدی نداشته باشید که صف دشمنان مکتب را برای کم فروغ نشان دادن این حماسه عظیم حسینی، خواهید شکست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:  پیش از انقلاب در کشورهایی حتی کمتر از انگشتان دست نسبت به ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) برنامه های مختصری انجام می شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در ۱۵۰ کشور این حرکت عظیم شکل گرفته است.

مدیرحوزه های علمیه در ادامه به ساخت اردوگاه اسکان زائران حسینی در نزدیکی مرز مهران توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم اشاره کرد و گفت: اقدام بسیار ارزشمندی از سوی ستاد قم صورت گرفته است و امیدوارم به بهترین شکل ممکن این مجموعه با نگاه فرهنگی و تبلیغی در اربعین امسال به بهره برداری برسد.

در ادامه رضا حافظی، رئیس و حجت‌الاسلام کریمی به عنوان معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم گزارشی را ارائه کردند.

۳۱۳/۱۷

نظر شما