شناسهٔ خبر: 54985470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مازندران: علمی کردن طرح ها اولویت دولت سیزدهم است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: علمی کردن طرح های دولت و تعامل با دستگاه‌های اجرایی با نهادهای علمی اولویت دولت سیزدهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمود حسینی پور روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح پژوهشکده مطالعات راهبردی، سیاست گذاری و زیربنایی با همکاری استانداری مازندران و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در این دانشگاه بیان کرد: نگاه استانداری مازندران در این دانشگاه یکی از مهمترین رویکرد های دولت مردمی است که در نگاه راهبردی رییس جمهور توجه به علمی کردن اقدامات دولت و ارتباط و تعامل دستگاه‌های اجرایی با نهادهای علمی و پژوهشی جزو تاکیدات است که سیاست آن را دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه می تواند منشاء و متولی نگاه دانش بنیان باشد و تحقق این امر نیازمند پشتیبانی، استمرار و استقرار است، افزود: ما نمی توانیم شعار دانش بنیان داشته باشیم ولی نسبت به دانشگاه‌ها بی توجه باشیم.

وی افزود: یکی از رخدادهای مهمی که امروز اتفاق افتاد برای اینکه طرح ها و پروژه ها برروی کاغذ نماند ورود کردیم و دو طرح مهم عمرانی و زیست محیطی را در استان مازندران اجرا کردیم که امیدواریم این اقدام مهم بعنوان یکی از اقدامات راهبردی بتواند در تعالی عمرانی استان در همه حوزه ها کمک کند و براین اعتقادیم که دانشگاه به حل مشکلات در سطح کشور و بین الملل کمک کند.

وی افزود: متاسفانه برخی از طرح ها در استان بررسی علمی و پژوهشی نشده بود و بدون مطالعه با هزینه های زیادی به اتمام می رسید.

وی اضافه کرد: امروز با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید با مطالعه دقیق و راهبردی طرح ها را با تعامل دانشگاهیان به مرحله اجرا برسانیم که دیگر شاهد اشتباهات گذشته نباشیم.

استاندار مازندران ضمن قدردانی از رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان کرد: پژوهشکده ای که در این دانشگاه آغاز بکار کرد با توجه به پژوهشگران و سابقه علمی این دانشگاه، به زودی به برندی در سطح بین المللی تبدیل خواهد شد و امیداوریم بتواند  مشکلات منطقه پیرامونی خود را حل کند.

وی با بیان اینکه با توجه به استقرار پژوهشکده مطالعات راهبردی، سیاست گذاری و زیربنایی می توانیم ارتباط و تعامل بین حوزه های علمی و اجرایی را احیاء کنیم اظهار داشت: اگر این اتفاق مهم در سطح استان بیافتد به طور قطع شاهد تحولات مهمی در سطح  مازندران خواهیم بود.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای رفع مشکلات صنعت مازندران برنامه دارد

در ادامه رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان کرد: این دانشگاه با بهره گیری از استادان ممتاز خود برای گره گشایی از صنعت پیش روی مازندران برنامه اجرایی دارد.

استاندار مازندران: علمی کردن طرح ها اولویت دولت سیزدهم است

بهرام عزیزاله گنجی بیان داشت: این دانشگاه در شش سال متوالی رتبه اول را از نظر تولید علم در سطح کشور بین کلیه دانشگاه‌های کشور کسب کرده است که بسیار حائز اهمیت است و حتی در سطح جهانی رتبه خوبی دارد و این باعث شده که تمایل پذیرش دانشجو در سطح کشور و خارج از کشور به این دانشگاه تقویت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه های علمی دانشگاه در سطح کشوری و بین المللی نشانگر پتانسیل بالای دانشگاه است افزود: این دانشگاه توانسته آموزش و پذیرش دانشگاه را به خلاقیت، فناوری و نوآوری تبدیل کند و به مرحله تولید علم برساند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری سه کنفرانس مصالح نوین، انرژی های پاک و نیز کنفرانس الکترونیک قدرت از سوی دانشگاه صنعتی بابل جزو برنامه های مهم است اظهار داشت: تولید علم و تبدیل علم و دانش به محصولاتی جهت استفاده جامعه و صنعت از برنامه های مهم است و از زمان پذیرش مسئولیت همواره تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری تولید دانش بنیان و اشتغالزایی مدنظر بوده است.

این چهره دانشگاهی همچنین به شرکت های دانش بنیان دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه هم اکنون دارای هشت شرکت دانش بنیان، ۳۰ واحد فناور و یکصد و ۵۰ محصول دانش بنیان قابل استفاده در صنعت است و هم اکنون در حال راه اندازی پردیس فناوری و نوآوری در دانشگاه هستیم تا از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بهره مند شده و تعداد این شرکت های دانش بنیان را به ۵۰ برسانیم.

ظرفیت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای توسعه مازندران بکار گرفته شود

علی کریمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم گفت: ظرفیت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برای سرعت بخشی به روند توسعه مازندران بکار گرفته شود.

وی بیان کرد: حلقه مفقوده امروز در علم و فناوری، عدم ارتباط صنعت و دانشگاه است که این مسئله بدرستی از سوی استانداری مازندران واکاوی شده و مورد استقبال نمایندگان مجلس هم قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: دانشگاه دارای ظرفیت های بی بدیلی است که امروز در دنیا و جامعه علمی می درخشد و همین جا با افتتاح پژوهشکده در دانشگاه می تواند موتور محرکه استان باشد؛ در دو سه دهه گذشته از کاروان توسعه عقب ماندیم و در حال حاضر نیازمند نیروی جهش و راه‌های میانبر هستیم؛ این میانبر توسط دانشگاهیان دانشگاه نوشیروانی به ما معرفی خواهد شد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: کشور در حوزه آب، گردشگری و ترافیک درگیر کلاف سرگردانی است و اگر دانشگاه و مدیران اجرایی دست در دست هم دهند می توان بسیاری از مشکلات را گره گشایی کرد.

زمان تعامل با نخبگان دانشگاهی فرا رسیده است

فرماندار بابل نیز در این نشست بیان کرد: زمان تعامل با نخبگان دانشگاهی برای گره گشایی از مشکلات پیش رو در شهرستان و همچنین استان مازندران به مرحله عمل رسیده است و از ظرفیت اساتید نخبه این دانشگاه باید به شایستگی استفاده شود.

استاندار مازندران: علمی کردن طرح ها اولویت دولت سیزدهم است

قاسم عزیززاده گرجی افزود: فرمانداری بابل هم در بخش مشکلات پیش رو در حوزه های مختلف از جمله حل مشکل ترافیک از طرح های اساتید این دانشگاه بهره مند خواهد شد و با تشکیل یک کمیته تخصصی به لحاظ فنی از نظرات آنها بهره مند می شویم.

پژوهشکده مطالعات راهبردی، سیاست گذاری و زیربنایی با همکاری استانداری مازندران و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل امروز با حضور استاندار مازندران در این دانشگاه افتتاح شد.

افزایش صادرات پایدار به خارج از استان و کشور، بهره مندی بهینه از ظرفیت های دانشگاهی و متخصصان مازندران، ارائه مقالات کاربردی، گسترش نظام سکونتگاهی و کسب و کار در روستاها، توسعه پایدار و متوازن شهرها متناسب با رشد جمعیت و پیشرفت های جهانی از جمله اهداف راه اندازی پژوهشکده مطالعاتی راهبردی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عنوان شده است.

نظر شما