شناسهٔ خبر: 54985415 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کافو:

به رویایم رسیدم، قهرمان جهان شدم

کافو، اسطوره فوتبال برزیلی مدعی شد خاطره فتح جام جهانی 2002 تا اخر عمر در ذهن او خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در تاریخ 30 ژوئن و در واقع دقیقا 20 سال پیش، کافو جام قهرمانی جام جهانی 2002 را به عنوان کاپیتان برزیل در ورزشگاه یوکوهاما در ژاپن بالای سر برد. سلسائو به لطف دو گل رونالدو تیم ملی آلمان را شکست داد و برای آخرین بار قهرمان جهان شد. حالا کافو در مورد آن تورنمنت و البته شانس قهرمانی تیم ملی برزیل در جام جهانی قطر 2022 صحبت کرده است.

کافو گفت: "من بسیار احساس غرور و خوشحالی می کنم که کاپیتان برزیل بودم و این فرصت را داشتم که جام جهانی را بالای سر ببرم. این خاطرات تا آخر عمر با من خواهند ماند و بسیار خوشحالم که این لحظه تاریخی را تجربه کردم. هر بازیکنی یک رویا دارد؛ اول تبدیل شدن به بازیکنی حرفه ای و سپس بازی در یک تیم بزرگ و شرکت در جام جهانی. وقتی در جام جهانی بازی می کنید، رویای شما این است که قهرمان جهان شوید. من رویایی داشتم و به حقیقت پیوست و به آنچه به دست آورده ایم بسیار افتخار می کنم.

هر دو جام جهانی 1994 و 2002 فوق العاده مهم بودند. قهرمانی در جام جهانی در 24 سالگی در سال 1994 یک رویا بود، در سال 2002 ما برای پنجمین بار قهرمان شدیم و من کاپیتان بودم، بنابراین برای من شخصا اهمیت سال 2002 بالاتر است.

قبل از بازی فینال فقط به قهرمانی در فینال جام جهانی فکر می کردم. ما در موقعیتی قرار داشتیم که می توانستیم به هدف خود برسیم. خاطره اصلی من از این مسابقه بالا بردن جام، قهرمانی با لباس برزیل و جشن گرفتن یک عنوان جهانی دیگر است. آنها بهترین خاطرات دوران حرفه ای من هستند. 

شانس تیم فعلی برزیل برای کسب جام ششم؟ به نظر من تیم خیلی خوبی از ترکیب جوانی و تجربه در اختیار داریم. این تیم بازیکنان زیادی دارد که در باشگاه های خود قهرمان شده، در گذشته با لباس تیم ملی تاریخ ساز شده اند و در باشگاه های خود به دستاوردهای بزرگی رسیده اند. برزیل شرایط خوبی برای فتح جام جهانی قطر دارد، بازیکنان با انگیزه هستند و امیدوارم بتوانند انتظارات ما را برآورده کنند."

برچسب‌ها:

نظر شما