شناسهٔ خبر: 54985412 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتراضات مردمی نسبت به خطیب روز عرفه عربستان بالا گرفت

انتصاب یکی از روحانیون سازشکار و دارای رابطه با شخصیت‌های صهیونیست به‌عنوان خطیب روز عرفه در عربستان واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی بسیاری از کشورهای عربی به وجود آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم موج این اعتراضات چنان گسترده بود که شبکه بی‌بی‌سی عربی هم مجبور به بازتاب آن شد و در این رابطه نوشت:

بعد از مشخص شدن انتصاب شیخ محمد بن عبدالکریم العیسی به‌عنوان خطیب نماز روز عرفه موجی از اعتراضات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نسبت به این تصمیم شکل گرفت و هشتگ (#انزلوا_العیسی_من_المنبر) هم به یکی از ترندهای شبکه‌های اجتماعی عربی در کشورهای مصر، قطر، اردن و الجزایر تبدیل شد.

به‌گفته برخی از رسانه‌ها در چند دقیقه بیش از 50 هزار توییت و اظهار نظر در چارچوب اعتراض به این اقدام آل‌سعود منتشر شد.

برخی از کاربران با اشاره به این آمار از آل‌سعود خواستند از تحریک احساسات مردم امتناع کنند.

به‌گفته معترضین نباید فردی که به نماد سازش با رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و تصاویر ملاقات‌هایش با خاخام‌های رژیم صهیونیستی و حمایت از‌‌ ایده واگذاری بقیع به یهودیان و سیطره صهیونیست‌ها بر اماکن مقدس عربستان است، نباید در چنین جایگاهی قرار بگیرد.

این در حالی است که بسیاری دیگر هم خواهان تحریم نماز برگزارشده به‌امامت العیسی توسط مسلمانان حاضر در مناسک حج شدند.

و در همین حال برخی دیگر انتصاب عیسی به امامت بزرگترین تجمع جهانی مسلمانان را دهان‌کجی آل‌سعود به احساسات مردم و جنایتی بزرگ در حق مسلمانان توصیف کردند.

گفتنی است این روحانی دربار آل‌سعود ژانویه 2020 از اردوگاه آشوویتز در لهستان بازدید کرده بود و در مورد نسل‌کشی یهودیان در جنگ جهانی اول سخن گفته بود و در مراسمی که صهیونیست‌ها به همین منظور برگزار کرده بودند، شرکت کرده بود، رخدادی که رسانه‌های صهیونیستی از جمله صفحه وزارت خارجه این رژیم در شبکه‌های اجتماعی به‌شکل گسترده‌ای آن را بازتاب دادند.

العیسی قبلاً هم در گفتگو با یک روزنامه فرانسه اعلام کرده بود، فرانسه حق ممنوعیت حجاب را دارد و مسلمانانی که نمی‌خواهند به این قانون پایبند باشند می‌توانند فرانسه را ترک کنند.

انتهای پیام/+

نظر شما