شناسهٔ خبر: 54985389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع):

دشمن به دنبال جدایی دین از روحانیت است

رودسر- دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه دشمن به دنبال جدایی دین از روحانیت است، گفت: علما به ابهت علمی و معنوی مجهز شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت علمای سلف و دو روحانی شهید بخش چابکسر با اشاره به اینکه حضور بزرگان و علما در استان گیلان، اظهار کرد: باید موزه مفاخر در عرصه‌ها و موضوعات مختلف داشته باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان با اشاره به وجود روحانیت بزرگی چون آیت الله جنیدی و محمدی در شهرستان رودسر، گفت: باید زندگینامه این علما جمع آوری و نگارش شود تا مردم شخصیت‌های برجسته منطقه را بشناسند.

وی به نقش هدایتی و تعلیم و تربیت عالمان در طول دوران مختلف اشاره کرد و افزود: علما وارث انبیا هستند و از علم وارثت بهره مند بوده و هر کجا که لازم باشد نقش تعلیمی و تربیتی خود را ایفا می‌کنند.

آیت الله رمضانی با اشاره به نقشه شوم دشمن برای جداسازی مردم از روحانیت، ادامه داد: دشمن به دنبال این است که دین را از روحانیت جدا کرده و دینداری را به دست روشنفکرانی که ایجاد شبهه می‌کنند، دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان قرآن را منبع اصلی هدایت و تذکر دانست و اضافه کرد: دینداری به واسطه مجاهدت پیامبران و علما به دست ما رسیده که می‌تواند نسخه زندگی برای باید و نبایدها باشد.

وی با اشاره به اینکه انبیا الهی بواسطه تهذیب برای هدایت و تربیت مردم نقش آفرینی کردند، افزود: علما نیز بواسطه تهذیب خود را تربیت کرده و در حوزه برای تربیت شاگردان خود نقش آفرینی کنند و به عنوان الگو مطرح باشند.

آیت الله رمضانی گفت: اگر انسان به دانسته‌های خود عمل کند چیزهای دیگر به انسان آموخته می‌شود آن وقت خداوند متعال معلم انسان می‌شود و علم خداوند وارد قلب انسان شده باید قلب قابل باشد تا از این علم بهره مند شود.

وی با اشاره به اینکه باید جامعه اسلامی با علم پیش رود تا به تکامل برسد، تصریح کرد: جامعه باید یا عالم باشد یا متعلم تا در مسیر علم و دانش قرار گیرد و رشد کند.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه علما باید مجهز به ابهت علمی و معنوی باشند تا جامعه را هدایت کنند، گفت: معنویت به انسان انگیزه می‌دهد تا به جایگاه رفیع که می‌خواهد برسد.

وی با اشاره به اینکه علما نام خدا را در قلوب بشری احیا می‌کنند، اضافه کرد: با احیای نام خدا جامعه و انسان رشد می‌کند و جامعه بی خدا پوچ بی معنا است.

نظر شما