شناسهٔ خبر: 54985254 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هجمه‌ها برای حذف نخستین نماینده محجبه پارلمان انگلیس

پایگاه خبری اسکای نیوز خبر داد که گروهی در داخل حزب کارگر انگلیس هجمه‌ها را برای انصراف نخستین زن محجبه پارلمان انگلیس از نامزدی مجدد در انتخابات آتی این کشور، شدت بخشیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی21، جمعی از اعضای حزب کارگر انگلیس تلاش‌هایی را برای جلوگیری از نامزدی مجدد ابسانا بیگم، یک عضو این حزب و نماینده مسلمان پارلمان انگلیس در انتخابات آتی به کار بسته‌اند.

بیگم در آخرین انتخابات پارلمانی سال 2019 با کسب اکثریت آرا به پارلمان راه یافت.

تداوم هجمه‌ها علیه بیگم موجب شده که وی در بیانیه‌ای اعلام کند که مجبور شده است، مرخصی استعلاجی بگیرد.

وی می‌گوید: در تمام مدتی که عضو پارلمان هستم، در معرض یک هجمه دائمی ضد زنان و مورد آزار و اذیت بوده‌ام و این بسیار آزاردهنده و دشوار است، زیرا تأثیر زیادی بر سلامت روحی و جسمی من داشته است.

بیگم پس از انتخابش در سال 2019، به کلاهبرداری برای تصاحب یک آپارتمان از شهرداری تاور هملت در لندن متهم شد و تحت تحقیقات و پیگرد قانونی قرار گرفت، اما دادگاه سال گذشته او را از این اتهام تبرئه کرد.

از یک سال بعد از آن، روزنامه‌نگاران حامی رژیم صهیونیستی بیگم را هدف هجمه‌های خود قرار دادند. روزنامه یهودی «یهود نیوز» از جمله رسانه‌هایی بود که به شدت به مواضع بیگم در طرفداری فلسطین تاخته است.

انتخابات بعدی در انگلیس برای دوم ماه می ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است، اگرچه امروز با استعفای بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و از رهبران حزب کارگر این کشور، درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام بیش‌تر شده است.

انتهای پیام

نظر شما