شناسهٔ خبر: 54985251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل گمرکات کرمانشاه خبر داد؛

رشد ۸ درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه از رشد هشت درصدی صادرات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری ۶۴۹ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۵۱۶ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۱۸ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از لحاظ ارزش هشت درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به سهم صادرات هریک از مرزها در استان کرمانشاه، افزود: از میزان صادرات انجام شده طی سه ماهه نخست سال جاری گمرک پرویزخان با صادرات ۲۱۱ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۴۹ دلار کالا به وزن ۴۷۲ هزار و ۹۲۶ تن بیشترین سهم صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده و گمرک خسروی و سومار به ترتیب در جایگاه بعدی قرار دارند.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه شامل میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف هستند.

رحمانی پور با اشاره به اینکه واردات کالا از طریق گمرکات کرمانشاه روند کاهشی داشته، بیان کرد: میزان واردات در سه ماهه نخست سال جاری از طریق گمرکات استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۶۴ درصد و از حیث وزن ۷۴ درصد کاهش داشته است.

وی با ارائه آمار سه ماهه واردات گمرکات استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: به طور کلی ۱۰ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۹۳۹ دلار کالا به وزن ۲ هزار و ۹۴۰ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

رحمانی پور به عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: آلیاژ آلومینیوم، پرایمری ریفرمر، قطعات دستگاه لیبل‌زن، تجهیزات خط تولید از جمله کالاهای وارداتی است که در سه ماه گذشته از طریق مرزهای استان کرمانشاه صورت گرفته است.

نظر شما