شناسهٔ خبر: 54985094 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

دبیر جشنواره فیلم تبریز:

پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز صرفا سینمایی نخواهد بود

صاحب‌خبر -
هادی امینی در نشست خبری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رونمایی از پوستر جشنواره در خصوص خبر فوق توضیح داد: برای اولین بار در جشنواره فیلم کوتاه تبریز ما تصمیم گرفتیم آرای مردمی را دریافت کرده و برای فیلم منتخب یک جایزه مردمی قرار داده‌ایم.
وی افزود: همچنین رایزنی‌هایی با خانه محیط‌زیست تبریز انجام گرفته و‌ مقرر شد نشان محیط‌زیست به فیلم‌ منتخب در حوزه حفاظت از محیط‌زیست اهدا شود و‌ باید اعلام کنم‌ که جشنواره فیلم تبریز حامی محیط‌زیست است‌.
امینی گفت: علاوه بر این با خیریه‌ها تعاملی داشتیم انجمن تسکین و فرزندان رحمت، حامیان معنوی جشنواره هستند.
این فیلمساز جوان همچنین تاکید کرد: در حاشیه اکران فیلم‌ها در جشنواره چند کارگاه متفاوت با عناوین مختلف توسط اساتید سینمایی کشوری برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، کارگاه تصویربرداری و فضاسازی در فیلم‌کوتاه توسط مسعود امینی تیرانی، کارگاه بررسی مولفه‌های سینمای بومی در فیلم‌کوتاه توسط اسماعیل منصف، کارگاه موقعیت در موقعیت مهدی توسط هادی حجازی‌فر در طول سه روز جشنواره برگزار خواهد شد.
امینی خاطرنشان کرد: کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه درخشان بود و من معتقدم آذربایجان شرقی در دوران طلایی خود به سر می‌برد و‌ امیدوارم که این روند روز به روز رشد کند.
هادی امینی همچنین در پایان از اهدای نشان خان‌بابا معتضدی و برگزاری بزرگداشت محمود نظرعلیان در حاشیه جشنواره خبر داد.
گفتنی است، در کنفرانس خبری سید قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، از پوستر پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز با طراحی فرزاد نریمان‌زاده رونمایی شد.
شایان ذکر است، پانزدهمین جشنواره فیلم تبریز از ۲۶ تا ۲۹ در پردیس سینمایی ستاره‌باران برگزار خواهد شد.

نظر شما