شناسهٔ خبر: 54984999 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

گزینه‌های جایگزینی «بوریس جانسون»؟

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در پی استعفای دست‌کم ۵۰ قانونگذار و مقام دولتی از سمت‌هایشان طی ۴۸ ساعت گذشته ساعاتی قبل‌تر اعلام کرد که از سمتش کنار خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

بوریس جانسون ، نخست‌وزیر انگلیس در پی استعفای دست‌کم ۵۰ قانونگذار و مقام دولتی از سمت‌هایشان طی ۴۸ ساعت گذشته ساعاتی قبل‌تر اعلام کرد که از سمتش کنار خواهد رفت. 

دومینوی استعفاها پس از افشا‌گری‌هایی آغاز شد که نشان می‌دادند جانسون علی‌رغم آنکه با خبر بوده «کریس پینچر» بابت ادعاهای سوءرفتار جنسی در سال ۲۰۱۹ تحت تعقیب بوده او را به یک سمت ارشد در حزب محافظه‌کار گماشته است. پینچر خود هفته گذشته بعد از آنکه افشا شد از دو زن در تاریخ ۲۹ ژوئیه سوءاستفاده جنسی کرده از سمتش استعفا کرد.

 گزینه‌های جایگزینی «بوریس جانسون»؟

این اتفاقات جدیدترین رسوایی‌ای بود که جانسون را گرفتار کرد. چند ماه پیش هم انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر اینکه دفتر نخست‌وزیری انگلیس در اوج محدودیت‌های کرونایی برای مردم اقدام به برگزاری جشن‌های می‌گساری کرده بود جانسون را تا مرز عدم رأی‌اعتماد از پارلمان پیش برد اما دولت او توانست از آن مهلکه جان سالم به در ببرد. 

در میان کسانی که ممکن است جایگزین بوریس جانسون شوند نام برخی از گزینه‌ها که در زیر آورده شده‌اند بیشتر از بقیه شنیده می‌شود.

نظر شما