شناسهٔ خبر: 54984941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قنات جهانی را در روز ثبت جهانی دیدن کنید

حمید رضا دهقان

مدیر پایگاه قنات جهانی زارچ گفت: تور بازدید از قنات جهانی زارچ، هم‌زمان با جشن ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو با ۵۰ درصد تخفیف برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

«ابراهیم کاظم نژند» با بیان این‌که بازدید از آسیاب وزیر و پایاب شاه ابوالقاسم با ۵۰ درصد تخفیف انجام خواهد شد، اظهار کرد: از شانزدهم تا نوزدهم تیرماه علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۹ تا ۲۱ این دو مکان از قنات جهانی زارچ را به‌صورت نیم‌بها بازدید کنند.

وی با اشاره به این که قنات زارچ طولانی‌ترین قنات در دنیا و از جاذبه‌های بسیار پرطرفدار گردشگری یزد است، گفت: استقبال مطلوبی را در ایام پررونق گردشگری به‌خصوص در تعطیلات نوروز شاهد بودیم که این مسئله موجب شده قنات زارچ جزو جاذبه‌های بی‌بدیل مسیرهای گردشگری یزد و بافت تاریخی شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، کاظم نژند با تأکید بر این‌که قنات زارچ به‌عنوان سازه‌ای پایدار در دل بافت جهانی یزد قرار دارد، گفت: پایدار بودن یکی از ادله ثبت یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو است و بازدید از این جاذبه بسیار ارزشمند در این فرصت می‌تواند در معرفی یزد و اهمیت ثبت جهانی نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما