شناسهٔ خبر: 54984886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دکتر مرادی در جمع معاونان و فرماندهان نیروی انتطامی خراسان رضوی:

دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بزرگترین سازمان آموزش عالی شرق کشور با ۶۱ هزار دانشجو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در جمع معاونان و فرماندهان نیروی انتطامی استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با ۱۷ واحد و مرکز دانشگاهی ، ۸۰۰ عضو هیئت علمی و ۶۱ هزار دانشجو، بزرگ ترین سازمان آموزش عالی شرق کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا محسن مرادی صبح روز چهارشنبه در افتتاحیه «کارگاه آموزشی خلاقیت و نوآوری در مدیریت» که با حضور معاونان و مدیران نیروی انتظامی استان خراسان رضوی در دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه آزاد مشهد بیش از ۳۰ هزار دانشجو و ۴۸۰ عضو هیئت علمی دارد عنوان کرد: این دانشگاه به تنهایی به اندازه دانشگاههای دولتی علوم پزشکی و فردوسی مشهد دانشجو دارد. بعضی از دانشکده های ما از بعضی از استان های دانشگاه آزاد بیشتر هیئت علمی دارند مثلا دانشکده علوم پایه ۸ هزار دانشجو و حدود ۱۲۰ عضو هیئت علمی دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در چهار دهه فعالیت خود بیش از ۱۲۹ هزار فارغ‌التحصیل داشته است

وی با اشاره به افتخارات و دستاوردهای این دانشگاه گفت: ده نفر از دانشمندان تراز اول دنیا که جز دو درصد دانشمندان برتر دنیا هستند در این دانشگاه به فعالیت مشغول هستند. ما دومین دانشگاه به لحاظ شاخص های رتبه بندی درسطح واحدهای دانشگاه آزاد در کشور هستیم. دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در چهار دهه فعالیت خود بیش از ۱۲۹ هزار فارغ‌التحصیل در سطح کشور داشته که به وسعت جامعه ایران و بین الملل نقش ایفا می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد در توسعه کشور افزود: بیش از ۶۵ درصد از مدیران کشور فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند. از سه میلیون دانشجوی کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند. بیش از ۴۳ درصد بار آموزش عالی کشور به عهده دانشگاه آزاد هست. در بیش از ۴۰۰ شهر در سطح کشور واحد و مرکز دانشگاهی داریم. لذا کمتر کسی است که به نقش دانشگاه آزاد در توسعه کشور واقف نباشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با ۱۷ واحد و مرکز دانشگاهی ، ۸۰۰ عضو هیئت علمی و ۶۱ هزار دانشجو، بزرگ ترین سازمان آموزش عالی شرق کشور است افزود: در سطح استان، آموزش نزدیک به ۴۰ درصد متقاضیان تحصیلات عالی را دانشگاه آزاد عهده دار است. در سطح استان ما تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ نفر پرسنل داریم که از این تعداد ۸۰۰ نفر عضو هیئت علمی هستند. بزرگ ترین سازمان آموزش عالی شرق کشور هستیم. دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه مدیران لایق در راس و مدیران دلسوز در مجموعه استان و مشهد در فضای رقابتی امروز حضور فعال دارد.

مرادی با اشاره به تجهیزات کارگاهی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی حدود ۵۰۰ آزمایشگاه و کارگاه با سرمایه بالغ بر هزار میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دارد. در بعضی از واحدها دستگاه‌هایی داریم که در سطح کشور نمونه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از برخی از محدودیت های ایجاد شده برای دانشگاه آزاد اسلامی انتقاد کرد و با بیان اینکه دانشگاه آزاد قابل مقایسه با مجموعه های غیرانتفاعی نیست اظهار کرد: انتظاری که از کمک دولت به مجموعه های آموزش عالی غیر دولتی داریم محقق نشده است.

مرادی با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: یکی از راه کنش های اصلی دانشگاه در سند تحول و تعالی دانشگاه ، تعاملات اجتماعی و ارتباط دانشگاه با محیط پیرامونی خود است که یکی از قطب های اجتماعی در این موضوع، نخبگان نظم و امنیت کشور هستند که سعی داریم ارتباط و تعامل ما بیشتر شود.

وی در جمع معاونان و فرماندهان نیروی انتطامی خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد با حضور شما نخبگان و در سایه این تعاملات بتوانیم بخشی از وظیفه خودمان را به جامعه پیرامونی خود به بهترین شکل ممکن ادا کنیم.

در ادامه این مراسم، «کارگاه آموزشی خلاقیت و نوآوری در مدیریت» ویژه معاونان و فرماندهان نیروی انتظامی استان خراسان رضوی با تدریس دکتر مرادی و با حضور سردار تقوی فرمانده نیروی انتظامی استان برگزار شد که تا ظهر به طول انجامید.

به دنبال عقد تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با فرماندهی انتظامی استان در سال گذشته، این کارگاه آموزشی برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما