شناسهٔ خبر: 54984863 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خوزستان در شهادت باقرالعلوم(ع) رخت عزا به تن کرد

همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) آئین سوگواری با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر استان خوزستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همزمان با فرا رسیدن هفتم ماه ذیحجه، سالروز شهادت جانسوز پنجمین ستاره تابناک سپهر امامت و ولایت حضرت امام محمدباقر(ع) مردم نقاط مختلف استان خوزستان به عزاداری و سوگواری پرداختند.

شیعیان حضرت باقر(ع) در نقاط مختلف استان خوزستان همزمان با سالروز شهادت آن امام همام در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و دیگر اماکن مذهبی حضور یافتند و در عزای پنجمین امام خود سوگواری کردند.

همچنین با حضور علما، روحانیون و طلاب علوم دینی همزمان با شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) مجالس وعظ و خطبه‌خوانی نیز در نقاط مختلف استان خوزستان از جمله شهر اهواز و زادگاه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی برگزار شد و سخنرانان سجایای اخلاقی و نکاتی را از زندگی بابرکت پنجمین امام شیعیان را برای حاضران بیان کردند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در سراسر استان خوزستان نیز با حضور در جمع عزاداران حضرت امام محمدباقر(ع)، به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداختند.

در مسجد امام حسن عسکری(ع) فاز 2 پادادشهر، مسجد امام علی(ع) کیان آباد، مسجد فاطمه زهرا(س) پردیس، مسجد ولایت سه راه گلستان، مسجد فاطمیه کیانپارس، مسجد چهارده معصوم(ع) فاز یک پادادشهر، مسجد مسجد ولیعصر(عج) گلستان و مسجد امام حسن عسکری(ع) چهار راه اباذر(زند)، خیابان شهید نظری‌پور اهواز هم به مناسبت سالروز شهادت امام باقر(ع) آئین سوگواری برگزار شد.

همچنین در مسجد حجت(عج) منطقه زیتون کارگری اهواز نیز همزمان با فرا رسیدن شهادت جانسوز حضرت امام محمدباقر(ع) با حضور اقشار مختلف مردم و جوانان اهوازی مراسم سوگواری و عزاداری برگزار شد که در این برنامه حجت‌الاسلام سید عباس جعفرنژاد سخنرانی کرد و عبدالقادر دسومی هم به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت.

همزمان با فرا رسیدن شهادت جانگداز ششمین اختر تابناک آسمان امامت زیارت جامعه کبیره با نوای رسول نیسی در حسینیه اهل بیت(ع) کوی انقلاب با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

دیدار با خانواده شهید ناصر فلاح‌زاده

همزمان با ایام شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) جمعی از اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا به دیدار خانواده معزز شهید ناصر فلاح‌زاده از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس منطقه زیتون کارگری اهواز رفتند.

در این برنامه که از سوی هیئت رهروان شهدای استان خوزستان برگزار شد، خانواده سردار شهید سید طاهر موسوی و خانواده شهید محمد ابراهیمی‌اهوازی حضور داشتند و به مقام شامخ شهید ناصر فلاح‌زاده از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس منطقه زیتون کارگری اهواز ادای احترام کردند.

همچنین جمعی از دوستان شهید مدافع حرم حمیدرضا فاطمی‌اطهر نیز در دیدار با خانواده معظم شهید ناصر فلاح‌زاده حضور داشتند و یاد و خاطره این جوان شهید اهوازی دوران دفاع مقدس را گرامی داشتند.

در دیدار با خانواده معظم شهید ناصر فلاح‌زاد که جمعی از رزمندگان اسلام و جانبازان و ایثارگران نیز حضور داشتند سردار سید عباس موسوی برادر شهید سید طاهر موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به سخنرانی پرداخت و نکاتی را درباره شهدای والامقام و راه و روش زندگی آنها بیان کرد.

مسجد فاطمه زهرا(س) کوی ملت، مسجد باب الحوائج(ع) بهارستان، حسینیه انصارالحسین(ع) کوی ابوذر(حصیرآباد)، مسجد حضرت مهدی(ع) زیباشهر، مسجد ابالفضل العباس(ع) بهارستان، مسجد امام علی بن موسی الرضا(ع) خیابان ناصرخسرو، حسینیه عشاق الحسین(ع) کوی ملت، حسینیه شهید محمدرضا آل مبارک کیانپارس و مسجدامام زین العابدین(ع) بهارستان نیز میزبان عزاداران سوگ شهادت باقرالعلوم(ع) بودند.

همچنین به مناسبت سالروز شهادت آخرین بازمانده معصوم روز عاشورا آئین سوگواری یعیان در مسجد صاحب الزمان(عج) کوی نبوت اهواز برگزار شد که در این برنامه حجت‌الاسلام صادقی به سخنرانی پرداخت و حجت‌الاسلام بصیری مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرد.

محفل انس با شهدا

همچنین همزمان با ایام شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) محفل انس با شهدا در جوار پیکر پاک و مطهر شهدای تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

در این برنامه که از سوی هیئت عشاق الرضا(ع)، گروه تبلیغی سفیران انوار معرفت و دبیرستان محمدامین(ص) در معراج شهدای اهواز واقع در سه راه خرمشهر برگزار شد سردار میرعبدالرضا حاجتی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سخنرانی کرد

زیارت امین الله نیز در جوار پیکر پاک پیکر پاک و مطهر شهدای تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس با نوای شیخ محسن غیبی قرائت شد.

مراسم سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) با حضور جوانان و نوجوانان اهوازی در هیئت خادم الرضا(ع) کوی مجاهد اهواز برگزار شد که حجت‌الاسلام رضا حریزاوی در آن سخنرانی و مداحی کرد.

همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) پیکر پاک رزمنده هشت سال دفاع مقدس سید حسین موسو ی‌جرفی برادر شهید سید طاهر موسوی‌جرفی با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و اقشار مختلف مردم در اهواز تشییع شد.

در این برنامه پیکر پاک این رزمنده دلیر بر دوش دوستان و همرزمانش در بهشت آباد اهواز تشییع شد و پس از وداع خانواده در قطعه ایثارگران همچوار قطعه هفت گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

باغملک و بهبهان

در شهر باغملک دیار سردار شهید امید فرجی‌زنگنه و شهید علی سلمانوند نیز مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) از سوی هیئت نورالائمه(ع) برگزار شد.

در این برنامه که در حسینیه امام علی(ع) در منطقه چرخاب برگزار شد جوانان نوجوانان خوزستانی حضور داشتند و در سوگ امام باقر(ع) عزاداری کردند.

حجت‌الاسلام میرسالاری در این برنامه به سخنرانی پرداخت و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت هیئت نورالائمه(ع) باغملک مرثیه‌سرایی کردند.

همچنین مراسمی دیگری به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مومنین برگزار شد.

در این برنامه که در مسجد سیدالشهدا(ع) در خیابان شهید رجایی، نبش خیابان شهید نریمانی برگزار شد همشهریان شهید امید نریمیسایی و شهید مرتضی حشمان در عزای شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) سوگواری کردند.

در شهر بهبهان نیز همشهریان شهید یونس پورجلو و شهید سید خلیل هاشمی‌فر نیز در سوگ امام محمدباقر(ع) عزاداری کردند و اشک از دیدگان جاری کردند.

همچنین در سالروز شهادت امام باقر(ع) آئین سوگواری از سوی پایگاه مقاومت مکتب المهدی(عج) بهبهان در مسجد محمدرسول الله(ص) این شهر برگزار شد.

رامهرمز و مسجدسلیمان

اهالی شهر رامهرمز و همشهریان شهید امید حسینی و شهید ضرغام پرست نیز در سالروز شهادت حضرت امام باقر(ع) به عزاداری پرداختند.

در این برنامه که از میدان شهید ادهم آغاز شد تا مسجد امام ادامه داشت و همشهریان شهید علی‌حسین راشخوار و جانباز شهید کیومرث عادل‌زاده در عزای پیشوای پنجم شیعیان اشک از دیدگان خود جاری کردند.

همچنین مراسم دیگری با حضور اقشار مردم، جوانان و نوجوانان رامهرمزی همزمان با سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) در این شهر تاریخی برگزار شد.

 در این برنامه معنوی که در حسینیه ثارالله رامهرمز در جوار تربت پاک پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار شد حجت‌الاسلام علی قیصری به سخنرانی پرداخت و جمال‌الدین شیخی مداحی کرد.

همزمان با سالروز شهادت امام باقر(ع) مراسم دیگری با حضور مردم و جوانان رامهرمزی در جوار تربت پاک شهدای گمنام آرمیده در این شهر می‌شود.

در این برنامه معنوی دعای روح‌بخش کمیل توسط مداح اهل بیت محمد مدرسیان قرائت خواهد شد.

همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) مردم مسجدسلیمان و دیار سردار شهید بهنام  محمدی‌راد، شهید سعید کریمی و شهید مهران زرافشان نیز همراه با دیگر یعیان جهان به عزاداری پرداختند.

مردم مسجدسلیمان با حضور در مساجد و حسینیه‌های شهر خود از جمله مسجد جامع نمره یک در سوگ حضرت امام باقر(ع) به عزاداری پرداختند و اشک ماتم از دیدگان جاری کردند.

آبادان و شادگان

در سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) آئین سوگواری با حضور اقشار مختلف مردم از سوی هئیت فاطمیون آبادان و پایگاه مقاومت شهید عبدالامیر یازع در شبستان مسجد فاطمیه این شهر برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام مجید مکیان از روحانیون آبادانی و پدر شهید مدافع حرم احمد مکیان به سخنرانی پرداخت و سجایای اخلاقی امام باقر(ع) را بیان کرد.

همچنین مراسم دیگری از سوی پایگاه شهید یوسف برتینا آبادان به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) برگزار شد که جمعی از جوانان آبادانی در آن حضور داشتند.

در آین آئین معنوی درباره ابعاد گوناگون زندگی امام باقر(ع) و همچنین خدمات ارزنده ایشان به شیعه و اسلام سخنانی ارائه شد.

در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به زبان عربی و فارسی مداحی کردند.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت مراسمی از سوی پایگاه مقاومت بسیج شهید تراکمی شادگان در این پایگاه برگزار شد.

در این برنامه بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید تراکمی شادگان در سوگ امام محمدباقر(ع) به عزاداری پرداختند.

در این برنامه حجت‌الاسلام عبدالله علیپور در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید تراکمی شادگان سخنرانی کرد.

شوش و هفتگل

در شوش دانیال نیز همزمان با ایام شهادت حضرت امام باقر(ع) مردم این دیار به سراغ خانواده شهید رمضان بابایی رفتند و با خانواده معظم این شهید دیدار کردند.

در این برنامه که جمعی از مردم شوش حضور داشتند دعای توسل به یاد شهید محمد بابایی قرائت شد.

همچنین همزمان با سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) مراسمی از سوی هیئت حضرت رقیه(س) در شهر نفتخیز هفتگل برگزار می‌شود.

در این برنامه امروز پنجشنبه 16 تیر ماه از ساعت 22 در موسسه قرآن و عترت یاس نبی(س) می‌شود همشهریان شهید سیروس براتی، شهید علی‌باز چهرازی و شهید امرالله قاسمی در سوگ امام خود عزاداری خواهند کرد.

در این برنامه معنوی همچنین دعای روح‌بخش کمیل توسط مداح اهل بیت سید روح‌الله موسوی قرائت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما