شناسهٔ خبر: 54984809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه شهرستان بهاباد

یزد – ایرنا – محفل ادبی شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران بهابادی به مناسبت روز قلم و روزشهرداری ودهیاریها با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از فرهنگ دوستان در بهاباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد ضمن تبریک روز قلم و روز شهرداری و دهیاری‌ها اظهار داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها منبعث از مشارکت مردم در عرصه مدیریت شهری و روستایی است و نقش این نهادها در امیدآفرینی و توسعه نشاط اجتماعی، در کنار توجه به عمران و آبادانی بی بدیل است.

عباس اقبال افزود: این نهادها بر پایه نقش مردم بنا شده و با اتکا به این ظرفیت مهم در فعالیت‌های مختلف و تنوع در خدمات به منظور ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی و فیزیکی سکونتگاه‌ها، مدیریت پسماند، بهبود سیما، حفظ پاکیزگی، مدیریت بحران، مدیریت ایمنی و آتش‌نشانی، ارائه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با همگرایی بیشتر، کار جهادی و البته تلاش مستمر به منظور خدمتگزاری به مردم پیشقدم و پیشگام بودند.

وی در خصوص مقوله شعر ادب فارسی نیز  اظهارداشت : شعر خوب، بسیار تأثیرگذار و ماندگار است و ما امروز به شاعرانی احتیاج داریم که از لحاظ تراز شعری همچون حافظ، سعدی و صائب تبریزی باشند و امیدواریم از میراث عظیم فرهنگی شاعران بزرگ ایران بیش از پیش بهره ببریم.

این مراسم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وبسیج هنرمندان ، اداره کتابخانه های عمومی و کانون فکری کودکان ونوجوانان وانجمن شعر وادب بهاباد وشهرداری وشورای شهردرمحل شهرداری بهاباد برگزارگردید

نماینده بهاباد در مجلس شورای اسلامی: تکمیل جاده نایبند - بهاباد این شهرستان را از بن بست خارج می کند

نماینده مهریز، بهاباد، بافق، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل جاده نایبند به بهاباد این شهرستان را از بن بست خارج و از طریق استان خراسان جنوبی به مرکز کشور متصل می کند و نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد.

محمدرضا صباغیان در نشست شورای هماهنگی عمران و توسعه بهاباد با اینکه مسیر بهاباد به نایبند عامل ایجاد تحولی بزرگ در حمل و نقل و ارتباطات جاده ای کشور است ، افزود: با تکمیل این محور ارتباطی استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان با یزد برقرار و همچنین ارتباط شرق، مرکز و غرب کشور تسهیل و ضمن اینکه فاصله حمل و نقل مواد معدنی استان یزد به شرق کشور و کشور افغانستان نیز از طریق این محور کوتاه تر می شود.

وی درخصوص احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی بهاباد نیز گفت: درخصوص این بیمارستان جانمائی انجام شده و امیدواریم با تامین اعبار ساخت این مرکز درمانی که از اولویت های شهرستان است، بزودی شروع شود .

معارفه سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بهاباد

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بهاباد در مراسمی با حضور امام جمعه بهاباد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، فرماندار بهاباد و جمعی از مسئولان برگزار شد و مظاهر تیموری به عنوان سرپرست این معرفی و از زحمات شعبان جمشیدی تجلیل شد.

رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در این آیین گفت: مسائل مربوط به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بهاباد با جدیت پیگیری و هر اقدامی که لازم باشد در زمینه تکمیل پروژه‌های راهداری این شهرستان انجام می شود.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قراردارد.

برچسب‌ها:

نظر شما