شناسهٔ خبر: 54984785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فاصله استان خراسان جنوبی با استان‌های برخوردار کاهش می‌یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش ما بر این است که با جذب اعتبارات ملی و تدراکات سفر دور دوم رئیس جمهور به استان فاصله خراسان جنوبی را با استان‌های برخوردار کم کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد قناعت با بیان این مطلب در شورای اداری شهرستان زیرکوه اظهار داشت: هدف ما این است که در داخل استان هم فاصله شهرستان‌های کم برخوردار را نسبت به مناطق برخوردار کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه تنها دغدغه و هدف دولت سیزدهم اجرای عدالت در سطح جامعه و توزیع متوازن امکانات و اعتبارات است، اضافه کرد: در سفر شهریورماه سال گذشته رئیس جمهور به خراسان جنوبی، 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شد که تاکنون هزار میلیارد تومان آن تزریق شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور که برای پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان انجام شد نیز هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار دیگر از محل اعتبارات سفر به استان اختصاص یافت و رقم اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به هفت هزار و 200 میلیارد تومان رسید که تاکنون یک هفتم آن اختصاص یافته است. 

قناعت با اشاره به اتمام دوره اول سفرهای استانی رئیس جمهور، اظهار داشت: ما آمادگی خراسان جنوبی را برای دوره دوم سفرهای استانی رئیس جمهور اعلام کردیم تا جزو نخستین استان‌ ها برای میزبانی از رئیس جمهور باشیم، مدیران استانی هم مقدمات کار را فراهم می‌کنند تا در یکی و 2 ماه آینده شاهد سفر رئیس جمهور به استان باشیم و بتوانیم در این سفر مصوبات خوبی را داشته باشیم.

وی از خراسان جنوبی به دلیل کم لطفی‌ها و بی‌توجهی‌های در گذشته به عنوان یک استان کم برخوردار یاد کرد و گفت: فاصله خراسان جنوبی با برخی استان‌های برخوردار بسیار زیاد است، رشد نرخ اقتصادی خراسان جنوبی در بخش صنعت 31 و بخش کشاورزی 28 است که آماری بسیار پایین می باشد و نشان می‌ دهد که به این استان به خوبی پرداخته نشده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه چندی پیش و در هفته دوم ماه مبارک رمضان امسال سفر سرزده‌ای به شهرستان زیرکوه داشتیم که چندین مصوبه داشت، و گفت: اکثر مصوبات این سفر سرزده اجرا شده که تلاش مسئولان در خصوص اجرای مصوبات این سفر جای قدردانی دارد.

قناعت با اشاره به سفرهای رسمی خود به شهرستان‌های استان به تشریح این نوع سفرها پرداخت و گفت: امروز در نهمین سفر شهرستانی در خدمت مردم شهرستان زیرکوه هستیم و تلاش بر این است که در سفرهای مختلف، حداقل تعدادی از مشکلات اولویت‌دار شهرستان‌ها را بررسی و حل کنیم.

وی به مصوبات سفر به شهرستان زیرکوه اشاره کرد و گفت: برای تکمیل گلزار شهدای شهر حاجی آباد اعتبار لازم از محل اعتبارات استانی به مبلغ یک میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

استاندار  خراسان جنوبی عنوان کرد: برای بهسازی و ساماندهی میدان ورودی شهر زهان در محور زهان - اسفدن نیز 2 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که یک میلیارد تومان آن استانی و یک میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات شهرستانی تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اجرای مجتمع آبرسانی فخران و پیشبر اعتبار لازم از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی آب و فاضلاب، تأمین  خواهد شد.

قناعت تصریح کرد: برای اصلاح هندسی ورودی شهر حاجی آباد از سمت روستای نوده در محور حاجی آباد - کالشور مقرر شد که یک میلیارد تومان در سال جاری از محل اعتبارات استانی اختصاص یابد و یک میلیارد تومان هم پیش‌بینی موافقت نامه داشته باشیم، تلاش ما این خواهم بود که بقیه اعتبار مورد نیاز این طرح را از محل سایر منابع تأمین کنیم.

وی اظهار داشت: برای تکمیل کتابخانه شهر آبیز 300 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستان و برای تکمیل کتابخانه شهر حاجی آباد هم یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی برای پروژه های عمران شهری آبیز 500 میلیون تومان و برای طرح‌های عمران شهری حاجی آباد هم یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین روشنایی و تکمیل پروژه چمن مصنوعی شهر حاجی آباد 2 میلیارد تومان اعتبار استانی و شهرستانی اختصاص خواهد یافت.

قناعت با اشاره به دومین بازدید خود از پروژه استخر دانش آموزی شهرستان زیرکوه، گفت: به این طرح که در هفته دولت به بهره‌ برداری می رسد، 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تأمین می شود.

وی متذکر شد: این مبلغ در صورتی به  این طرح اختصاص می یابد که تا هفته دولت و یا تا پایان شهریورماه تکمیل شود. 

به گفته وی؛ برخی مسائل و موضوعات دیگر نیز در این شهرستان احصاء و مورد بررسی قرار گرفت که به عنوان مصوبه اعلام نمی‌شود اما پیگیر حل این مسائل هم خواهیم بود.

 نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان زیرکوه در این برنامه استاندار را همراهی کردند.

برنامه سفر استاندار به شهرستان زیرکوه با ادای احترام به مقام شامخ شهدا شروع شده، با بازدید از برخی پروژه‌های نیمه تمام همچون میدان ورودی شهر زهان، کتابخانه شهر آبیز، تأمین روشنایی بلوار آبیز و پارک شهید سلیمانی شهر حاجی آباد ادامه خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی قرار است در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستای خطیبی حضور یابد و از کارخانه کنستانتره آهن و نقطه حادثه خیز ورودی حاجی آباد از سمت روستای نوده و چمن مصنوعی حاجی آباد نیز بازدید کند.

دیدار با خانواده یک شهید گرانقدر نیز نقطه پایانی برنامه‌های سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان زیرکوه خواهد بود.

بازدید از میدان ورودی شهر زهان

قناعت در جریان سفر به شهرستان زیرکوه، از میدان ورودی شهر زهان بازدید کرد. بهسازی، ایمن سازی و تکمیل این میدان از مطالبات مردم شهر و بخش زهان است که ضمن اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای را به همراه خواهد داشت، با طراحی و اجرای مناسب به بهتر شدن مبلمان شهری نیز کمک خواهد کرد.

ایجاد یک بازارچه دائمی عرضه صنایع دستی در حاشیه این میدان و در راستای کمک به تولید کنندگان و اقتصاد منطقه از جمله برنامه‌های معطل مانده بخش است. کهبراساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته طراحی و اجرای این میدان توسط اداره کل راه و شهرسازی و با همکاری شهرداری زهان انجام خواهد شد.

مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستای خطیبی

از سوی دیگر مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستای خطیبی نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد. با اجرای این پروژه، 24 خانواده ساکن در روستای خطیبی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

شرکت آب و فاضلاب برای این پروژه، 450 متر شبکه داخلی اجرا و 22 انشعاب و پمپ و سایر تجهیزات نصب کرده و برای اجرای پروژه آبرسانی به روستای خطیبی 98 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

کارخانه کنسانتره آهن در زیرکوه 6 ماه دیگر بهره‌برداری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر خود به شهرستان زیرکوه از بهره‌برداری کارخانه کنسانتره آهن طی 6 ماه آینده خبر داد و گفت: شهرستان زیرکوه از معادن سنگ آهن بسیار غنی برخوردار است که نمونه آن معدن سنگ آهن کلاته ناصر است که امروز استاندار خراسان جنوبی از آن بازدید کرد.

به گفته وی این بازدید با هدف اطلاع از روند اجرای کار و پیشرفت فیزیکی عملیات احداث کارخانه صورت گرفت.

این کارخانه با هدف فرآوری سنگ آهن و تبدیل آن به کنستانتره و ایجاد اشتغال احداث می‌شود که عملیات اجرایی کارخانه در شهریورماه 1400 آغاز شده و در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، این واحد صنایع فرآوری تا 6 ماه آینده در زمینی به مساحت 6 هکتار و با سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی بخش خصوصی بهره‌برداری می‌شود.

ظرفیت فعلی کارخانه 200 هزار تن در سال است که این ظرفیت تا 300 هزار تن قابلیت افزایش دارد و در حال حاضر روزانه حدود 50 نفر در جریان احداث این کارخانه مشغول کار هستند.

این واحد تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده در ذخایر معدنی ، رونق حمل و نقل بار را هم در شهرستان به همراه خواهد داشت.

ورودی شهر حاجی آباد اصلاح هندسی می‌شود

همچنین در جریان بازدید استاندار  از شهر حاجی‌آباد، براصلاح هندسی ورودی این شهر با هدف رفع یک نقطه حادثه خیز تأکید شد.

جواد قناعت در ادامه برنامه‌های خود در زیرکوه، از ورودی شهر حاجی آباد –مرکز شهرستان – بازدید و دستورات ویژه برای اصلاح هندسی این محور را صادر کرد.

پیچ ورودی شهر حاجی آباد از سمت روستای نوده در محور حاجی آباد – کالشور از نقاط حادثه خیز شهرستان است.

این محور به جهت اتصال خراسان جنوبی و شهرستان زیرکوه به خراسان رضوی در نقطه کالشور از مسیرهای پرتردد استان است که نقص فنی جاده، بستر ساز واژگونی خودروهای در تردد و بروز حوادث و سوانح متعددی شده است و اصلاح هندسی و حذف نقاط پرحادثه این محور از مطالبات مردم شهرستان و رانندگان است.

بر اساس تصمیمات شهرستانی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید مطالعات مربوط به اصلاح مسیر را انجام دهد و با تأمین اعتبار لازم، این پیچ خطرناک حذف شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان زیرکوه از پروژه در حال احداث کتابخانه عمومی شهر آبیز بازدید کرد.

عملیات احداث کتابخانه آبیز از سال 92 آغاز شده و ناکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل این پروژه بیش از 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه چمن مصنوعی شهر حاجی آباد نیاز است  

استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده مردم شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان زیرکوه از پروژه چمن مصنوعی شهر حاجی آباد بازدید کرد.

زمین چمن مصنوعی با توجه به جمعیت جوانان و نوجوانان شهر حاجی آباد از زیرساخت های مهم ورزشی در شهرستان زیرکوه است.

این پروژه در سال های گذشته اجرا شده و در حال بهره برداری است اما از داشتن برخی امکانات و تجهیزات محروم است.

گرمای بیش از حد هوا و تمایل ورزشکاران و جوانان به استفاده از این فضا در هنگام شب، نصب برج نوری را به یک نیاز اساسی و مطالبه جدی تبدیل کرده است.

احداث سکوی تماشاگر، تکمیل پیست دو و میدانی و ایجاد چند چشمه سرویس بهداشتی از جمله مطالبات جوانان برای این پروژه است و تکمیل پروژه 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/ 252/ی

نظر شما