شناسهٔ خبر: 54984606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد فارس خواستار شد:

تسهیل گری در صدور مجوزهای قانونی کسب و کار

زینب شهریاری

مدیرکل کمیته امداد فارس خواستار افزایش سقف وام تسهیلات اشتغال، حمایت از کسب و کارهای خرد نوپا و تسهیل گری در صدور مجوزهای قانونی کسب و کار شد.

صاحب‌خبر -

مرتضی موصلی عصر پنج شنبه ١٦ تیر در کارگروه اشتغال و کارآفرینی فارس عنوان کرد: رویکرد غالب کمیته امداد توانمندساری جامعه هدف و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های تحت پوشش است.

او ادامه داد: توانمند سازی در سه محور فکری و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با تمرکز بر کسب و کارهای خرد اجرایی می‌شود.
 
مدیرکل کمیته امداد فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ١٩ سیاست در دستور کار کمیته امداد در بحث اشتغال قرار گرفته است؛ آمایش فضای کسب و کار، نیازسنجی مناطق، استعداد سنجی جامعه هدف، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ایجاد اشتغال و در نهایت پایداری کسب و کارها را از جمله آنها عنوان کرد.

موصلی ویژگی‌های مدل اشتغال مدنظر کمیته امداد را توجه ویژه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، نظارت بر پرداخت تسهلات و زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

او همچنین به عملکرد جذب منابع تبصره ١٦ به تفکیک بانک‌ها در سال گذشته هم اشاره و عنوان کرد: ٧٤٠ میلیارد تومان سهم فارس از این تبصره در سال ١٤٠٠ بوده که امسال به ١٥٥٠ میلیارد تومان با رشد ١٠٩ درصدی رسیده است.از منابع پیش بینی شده سال گذشته ٩٦.٧ درصد جذب شده است و طی سه ماه گذشته تاکنون هم ٧.٦ درصد از منابع پیش‌بینی شده برای امسال جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس به درصد سهم بانک‌های عامل از اعتبارات بند ب تبصره ١٦ هم اشاره و عنوان کرد: بانک ملی سال گذشته بیشترین سهم تخصیصی در این باره را داشته و پس از آن کشاورزی و صادرات در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

موصلی به اهم برنامه‌های امسال کمیته امداد فارس در سال جاری هم اشاره و بیان کرد: امسال کمیته امداد موظف شده که دهک‌های پایین یک تا ٥ درامدی را در اشتغال‌های خرد پوشش دهد.

او همچنین اختصاص ٥٠ درصد از منابع اشتغال به نیازمندان ٥ دهک پایین درآمدی جامعه، تقویت منابع صندوق ضمانت وام‌های اشتغال و خودکفایی، اهتمام به توسعه آموزش‌های کسب و کار و افزایش مهارت و توسعه طرح‌های دانش بنیان با همکاری پارک علم و فناوری، جهاددانشگاهی و ...را از برنامه‌های شاخص کمیته امداد فارس در سال ١٤٠٠ اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد فارس به تشریح ارتباطات برقرار شده بین کمیته امداد و دستگاه‌های اجرایی و مجموعه خصوصی اشاره و خواستار افزایش سقف وام تسهیلات اشتغال، حمایت از کسب و کارهای خرد نوپا، تسهیل گری در صدور مجوزهای قانونی کسب و کار، تخصیص فضای مناسب برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان، همکاری بانک‌های عامل و تسهیل فرآیند پرداخت منابع اشتغال بند ب تبصره ١٦ و تقویت صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال امداد اعطای منابع مالی بلاعوض به میزان ٥ میلیارد تومان شد.

انتهای پیام

نظر شما