شناسهٔ خبر: 54984519 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پایان جشنواره ملی مطبوعات دینی در قم

نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی با معرفی برگزیدگان در قم به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات دینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های موضوعی، حرفه‌ای و نشریات حوزه دین با اهدای تندیس تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به ارسال نزدیک به یک هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت: آثار خوبی در حوزه‌های عفاف و حجاب، ایثار و شهادت، مسجد رکن محله محوری و مصاحبه‌های مرتبط با موضوع جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که مورد ارزیابی داوران قرار گرفت و در نهایت ۳۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

امیر علی عموزاده گسترش جشنواره به حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را از اهداف جشنواره مطبوعات دینی برشمرد و گفت: مقدمات برگزاری منطقه‌ای این جشنواره در حال بررسی و انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از مطبوعات و آزادی بیان و قلم گفت: در جنگ روایت‌ها که رسانه‌های دشمن به دنبال القای ناامیدی در کشور هستند، اصحاب رسانه و قلم نقش مهمی در معرفی دستاورد‌ها و ایجاد انگیزه و امید در جامعه دارند.

محمد مهدی اسماعیلی گفت: نظرسنجی‌ها و بررسی‌های پژوهشی بیانگر ارادت مردم ایران به معارف اسلامی و شعائر دینی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در این جشنواره بر اهمیت نقش مطبوعات و رسانه‌های دینی در تولید محتوای فکری و عقیدتی اثر گذار برای جامعه تاکید کرد.

 

نظر شما