شناسهٔ خبر: 54984432 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کانادا ۱۳ میلیون واکسن آسترازنکا را معدوم می‌کند

کانادا ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا را معدوم می‌کند، زیرا نتوانسته است هیچ مصرف کننده‌ای برای آن در داخل یا خارج از کشور پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، کانادا ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا را معدوم می‌کند، زیرا نتوانسته است هیچ مصرف کننده‌ای برای آن در داخل یا خارج از کشور پیدا کند.

کانادا در سال ۲۰۲۰ قراردادی را با آسترازنکا امضا کرد تا ۲۰ میلیون دوز واکسن دریافت کند. دو میلیون و ۳۰۰ هزار کانادایی حداقل یک دوز از این نوع واکسن را عمدتاً از مارس تا ژوئن ۲۰۲۱، دریافت کردند.

به دنبال بروز نگرانی‌ها در بهار سال ۲۰۲۱ درباره موارد نادری از تشکیل لخته‌های خونِ بالقوه کشنده بر اثر تزریق واکسن آسترازنکا، کانادا بر استفاده از منابع فراوان واکسن‌های فایزر و مدرنا تمرکز کرد.

کانادا در ژوئیه ۲۰۲۱ متعهد شد بقیه منابع خریداری شده خود، حدود ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز را اهدا کند. اما وزارت بهداشت کانادا در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد به رغم تلاش‌ها برای تحقق این تعهد، تاریخ مصرف ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز منقضی شده است و باید معدوم شود.

در این بیانیه آمده است: «به علت محدودیت تقاضا برای واکسن و چالش‌های کشور گیرنده در مورد توزیع و جذب، این واکسن‌ها پذیرفته نشدند.»

حدود ۸۵ درصد کانادایی‌ها کاملاً واکسینه شده تلقی می‌شوند. این در حالی است که ۶۱ درصد از مردم جهان و ۶۱ درصد از افرادی که در فقیرترین کشورهای جهان زندگی می‌کنند به طور کامل واکسینه شده اند.

نظر شما