شناسهٔ خبر: 54984397 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سرپرست حجاج ایرانی امشب راهی عربستان می‌شود

فارس

سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که به دلیل صادر نشدن ویزایش از سفر به عربستان باز مانده بود، امشب به فرودگاه جده می‌رود تا در مناسک حج تمتع شرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امشب به فرودگاه جده می‌رود تا در مناسک حج تمتع شرکت کند.

پیش از این عربستان از صدور ویزا برای سرپرست حجاج ایرانی به دلیل داشتن بیش از ۶۵ سال ممانعت کرده بود. اما اکنون با پیگیری‌های وزارت امور خارجه این موضوع برطرف و طرف سعودی اقدام به صدور ویزا کرد.

بر همین اساس، حجت‌الاسلام‌ نواب تا ساعاتی دیگر راهی عربستان می‌شود تا علاوه بر پیگیری وضعیت زائران کشورمان، در مناسک حج تمتع سال جاری شرکت کند.

بر اساس اعلام سعودی‌ها، در حج تمتع سال جاری فقط افراد کمتر از ۶۵ سال امکان حضور در سرزمین وحی را داشتند که البته برای برخی عوامل حج کشورها این محدودیت اعمال نشد، اما عربستان برای سرپرست حجاج ایرانی ویزا صادر نکرده بود که باپیگیری‌های صورت گرفته، در لحظات آخر سرپرست حجاج ایرانی راهی عربستان می‌شود.

امروز مناسک حج تمتع آغاز شده است و زائران در حال انتقال به عرفات هستند. امسال بیش از یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند که ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر آن‌ها ایرانی هستند.

نظر شما