شناسهٔ خبر: 54984165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور مجلس رییس جمهوری:

لزوم احیای زبان فارسی/ دکتر معین دلبسته انقلاب و نظام بود

حسینی با تاکید بر اینکه زبان و ادبیات فارسی باید احیا شود گفت: استاد دکتر معین دلبسته انقلاب و نظام بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری  شبستان  از آستانه اشرفیه، «سید محمد حسینی» غروب امروز (پنج‌شنبه، ۱۶ تیر) در همایش گرامیداشت استاد محمد معین که در جوار آرامگاه وی در آستانه اشرفیه برگزار شد با تاکید بر اینکه باید علما و بزرگان را به جوانان معرفی کنیم گفت: باید رمز و راز موفقیت این بزرگان را که موجب ایجاد چهره ای ماندگار شد برای جامعه تبیین کنیم.


معاون امور مجلس رییس جمهوری با بیان اینکه وقتی سخن از لغت نامه می شود نام دهخدا در اذهان تداعی می‌شود تصریح کرد: دهخدا وصیت کرد تا فیش تمام زحمت هایش که گردآوری شده را به استاد معین دهند تا با دیانت ادبی که دارد و در نوع خود بی بدیل است را عینا به چاپ برساند.


وی با بیان اینکه استاد دکتر معین دلبسته انقلاب و نظام بود و برخی به دنبال ایجاد شخصیتی دوقطبی در چهره های ماندگار بودند اظهارکرد: استاد شهید مطهری در کتاب خود آورده است ایشان به اصول و شعائر اسلامی پایبند بوده و در خانواده ای مذهبی تربیت شد.


حسینی با بیان اینکه استاد معین منشا اثرات بسیار برای نظام بود، ساده زیستی، وارستگی، تلاش برای ارتقا فرهنگ جامعه، سخت کوشی، انضباط، امانتداری و احتیاط در نقل قول ها، وجدان کاری، تواضع و فروتنی را از ویژگی های شخصی‌ استاد معین برشمرد‌.


وی شاگردپروری و آموزش راه و رسم زندگی به دانشجویان را از دیگر  ویژگی های استاد معین دانست و گفت: کمتر محققی را می‌توان یافت که مانند استاد معین امانتدار باشد.


حسینی با بیان اینکه بسیاری از ادبا چون علامه دهخدا، نیما یوشیج، دکتر سید جعفر شهیدی به دکتر معین اعتماد کامل داشتند اذعان کرد: زبان فارسی منحصر به مرزهای جغرافیایی امروز نیست و جایگاه ارزشمندی در کشورهای منطقه دارد.

 

وی با اشاره به توطئه دشمن در کمرنگ کردن زبان فارسی در منطقه تاکید کرد:  باید زبان و ادبیات فارسی را احیا کنیم زیرا زبانی فراتر از مرزهای ایران اسلامی است.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری با تاکید بر تداوم مسیر ادیبان و عالمان توسط نسل حاضر و آینده تصریح کرد: ایران اسلامی استعدادهای بی نظیری به مانند شعرای قدیم چون حافظ و سعدی دارد که باید شناسایی شوند.

 

وی با تاکید بر ترویج زبان و ادب فارسی خاطرنشان ساخت: زبان فارسی در پیشبرد اهداف متعالی نطام جمهوری اسلامی ایران بسیار موثر است.

پایان پیام/84

نظر شما