شناسهٔ خبر: 54984053 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

واکنش روسیه و چین به تحریم‌های مغایر با سازمان ملل

اقتصادنیوز: سرگئی لاوروف و وانگ یی، وزرای امورخارجه روسیه و چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ تحریم های یکجانبه مغایر با سازمان ملل را غیرقابل قبول دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، لاوروف و وانگ یی روز پنجشنبه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بالی بر غیرقابل قبول بودن تحریم‌های یکجانبه غرب با دور زدن سازمان ملل تاکید کردند.  

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین درباره وضعیت اوکراین و اقدامات غرب در این زمینه گفت و گو کردند.

لاوروف به همکار چینی خود در مورد اجرای وظایف اصلی عملیات نظامی ویژه نیروهای مسلح روسیه با هدف حفاظت از غیرنظامیان دونباس، و  غیرنظامی‌سازی اوکراین توضیحاتی داد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه برای شرکت در نشست وزرای خارجۀ گروه ۲۰ رهسپار جزیره بالی اندونزی شده است؛ آنهم در حالی که پیش‌بینی شده است گفت و گوهای نشست امسال، بطور قابل توجهی تحت‌الشعاع جنگ اوکراین و پیامدهای اقتصادی آن باشد.

قرار است در این رویداد دو روزه درباره بحران انرژی و امنیت غذایی گفتگو شود.

نشست وزرای خارجه گروه که از  امروز اغاز شده است تا روز جمعه ادامه دارد و از هم اکنون انتشار دیدگاهها علیه روسیه آغاز شده است؛ از جمله آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان پیش از ورود به بالی اعلام کرد که نباید به روسیه اجازه داد که از این نشست به عنوان یک پلتفرمی برای دفاع از حملاتش به اوکراین استفاده کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین در پنجمین ماه خود به سر می برد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

نظر شما