شناسهٔ خبر: 54984039 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بسته خبری حوادث ایمنا؛

از کشف جسد در باغ متروکه تا بازداشت قاتل یک زوج پس از ۱۲ سال

کشف جسد در باغ متروکه، قتل با ضربات چاقو، بازداشت قاتل یک زوج پس از ۱۲ سال، ربوده شدن دختر هشت ساله، تیراندازی مرگبار شبانه در اراک و بازداشت آدم‌ربای کامیون‌سوار را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ امیر وهاب‌زاده فرمانده انتظامی صومعه‌سرا، اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر پیدا شدن یک جسد در باغی متروکه در شهر صومعه‌سرا، بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با حضور پلیس در محل مورد نظر و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که جسد مربوط به مردی ۲۹ ساله است که پس از خفگی در داخل باغ دفن شده است. کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات تخصصی و فنی و پیگیری سرنخ‌های به دست آمده، دو متهم این پرونده و مخفیگاه آن‌ها را در شهر تهران شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه این افراد را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: متهمان ۲۰ ساله در تحقیقات پلیس به قتل این فرد به علت اختلاف شخصی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

قتل با ضربات چاقو

حسین بشری معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان، اظهار کرد: صبح روز پانزدهم تیرماه وقوع یک فقره قتل در نزدیکی خیابان شکریه شهر همدان به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله مأموران در محل حاضر شدند.

وی افزود: بررسی اولیه حکایت از یک مورد درگیری داشت که مقتول با ضربات چاقو مجروح شده و علی‌رغم اعزام به بیمارستان به علت شدت جراحت وارده فوت کرده و قاتل نیز به سرعت از محل جنایت فرار کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: شناسایی و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار همکاران در پلیس آگاهی قرار دارد و از شهروندان نیز می‌خواهیم چنانچه اطلاعاتی در مورد این قتل دارند موضوع رو به پلیس اطلاع دهند. به محض دستگیری متهم، علت و انگیزه اطلاع‌رسانی خواهد شد. شنیده‌ها حاکی است که مقتول از کارمندان شرکت برق استان همدان است.

بازداشت قاتل یک زوج پس از ۱۲ سال

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: مهر سال ۱۳۸۹ درپی قتل مسلحانه زوجی جوان در یکی از محلات شهر زابل بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت. در تحقیقات اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی دریافتند قاتل، جوانی ۲۷ ساله است که به علت اختلافات قبلی به وسیله یک قبضه سلاح کمری اقدام به قتل داماد ۳۵ ساله و خواهر ۳۰ ساله خود کرده و از محل فرار و به مکانی نامعلوم گریخته است.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی که همچنان درصدد دستگیری قاتل فراری بودند چند روز قبل با اشراف اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از زندگی مخفیانه قاتل در شهرستان رفسنجان استان کرمان دست یافتند و تلاش خود را برای شناسایی مخفیگاهش آغاز کردند.

فرمانده انتظامی صومعه‌سرا ادامه داد: تیم رسیدگی کننده به پرونده در نهایت با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس شهرستان رفسنجان موفق شدند محل اختفای قاتل را که با استفاده از مدارک هویتی شخصی دیگر در شهرستان مذکور زندگی می‌کرد، شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه، او را پس از ۱۲ سال فرار دستگیر و به شهرستان زابل منتقل کنند. متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

ربوده شدن دختر ۸ ساله

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب، اظهار کرد: هشتم تیر امسال خبر ربوده شدن دختر هشت ساله‌ای در بخش فورگ شهرستان داراب به پلیس اعلام شد و بلافاصله بررسی موضوع برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده و در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد یک سواری پژو پارس این کودک را که درحال بازی مقابل خانه بوده ربوده و به سرعت از محل متواری شده است؛ بنابراین طرح مهار در سطح شهرستان اجرا شد و پس از چند ساعت مأموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری، سواری پژو پارس را شناسایی کرده و به راننده دستور ایست دادند اما راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی داراب خاطرنشان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده دختربچه ربوده شده را رها و فرار کرد. با توجه به تاریکی هوا راننده که عرصه را بر خود تنگ دیده بود از خودرو پیاده و به سمت باغ‌ها و کوه‌های اطراف متواری شد. تلاش برای دستگیری آدم‌ربا و علت آدم‌ربایی با جدیت ادامه دارد و پلیس با هرگونه ارتکاب جرم که آسایش و آرامش مردم را سلب کند قاطعانه و به‌شدت برخورد می‌کند.

تیراندازی مرگبار شبانه در اراک

طبق گفته شاهدان عینی، حوالی ساعت ۲۲ راکب یک دستگاه موتورسیکلت و ترک‌نشین آن، با یورش مسلحانه به یک دستگاه خودرو، باعث توقف این خودرو در بلوار قدس اراک شدند و با تیراندازی به سمت سرنشینان آن یک نفر را کشتند و سه سرنشین دیگر خودرو درحال فرار بودند که یکی از آن‌ها از ناحیه پا مجروح می‌شود اما یک نفر دیگر متواری و نفر چهارم نیز به وسیله پلیس شهرستان اراک درحال فرار، دستگیر می‌شود.

سرهنگ خلجی معاون اجتماعی و فرهنگی فرماندهی انتظامی استان اراک اظهار کرد: یک راکب موتورسوار به همراه ترک‌نشین خود که به نظر می‌رسد در توزیع موادمخدر نقش داشته‌اند، به یک دستگاه پژو ۲۰۶ تیراندازی می‌کند و راننده پژو، یکی از سرنشینان پس از برخورد تیر به زیر قفسه سینه در دم فوت می‌کند و خودرو متوقف می‌شود.

وی افزود: ضاربان موتور سوار هم‌اکنون متواری هستند و با اقدامات اطلاعاتی دستگیری آن‌ها در دستور کار پلیس آگاهی و رئیس پلیس شهرستان اراک است.

سیدمحمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز اظهار کرد: متأسفانه راننده خودروی پژو ۲۰۶ در صحنه جان خود را از دست داده و فرد مصدوم اکنون در بیمارستان ولیعصر بستری است و با تیراندازی ضاربان، از ناحیه زانو مجروح شده است. حال عمومی این فرد جوان، رضایت‌بخش است و با اقدام به موقع اورژانس، خطری او را تهدید نمی‌کند.

بازداشت آدم‌ربای کامیون‌سوار

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار کرد: درپی فقدانی مشکوک به آدم‌ربایی یک راننده کامیون در جنوب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی بلافاصله وارد عمل شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند که در بررسی‌ها مشخص شد، آدم‌ربا به خانواده مرد جوان تماس گرفته و درخواست پول داشته است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان با دریافت همین سرنخ مهم رصدهای اطلاعاتی را کلید زدند و مکان احتمالی تماس را در یک ترابری در محدوده خیابان شوش شناسایی و در سریع‌ترین زمان ممکن راهی محل مورد نظر شدند و با اقدامات خاص پلیسی و اطلاعاتی آدم‌ربا را شناسایی کردند. از سوی دیگر تحقیقات محلی به دست آمد و متهم پس از دقایقی گفت‌وگو با راننده کامیون سوار بر خودرو وی شده و به مکانی نامعلوم حرکت کرده است.

وی ادامه داد: به دنبال اعلام این خبر، گشت‌های کارآگاهان در منطقه‌های احتمالی تردد خودرو مذکور کلید خورد که درپی همین موضوع، متهم در جاده ورامین شناسایی و دستور توقف کامیون صادر شد. متهم پس از مشاهده کارآگاهان با کامیون متواری شد که کارآگاهان پلیس پس از یک تعقیب و گریز طولانی دستگیر و فرد ربوده شده را کمتر از سه ساعت پیدا کردند. راننده کامیون پشت صندلی خودرو خود زندانی شده بود و متهم پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی به جرم آدم‌ربایی با شگرد خوراندن آبمیوه مسموم اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه گودرزی گفت: کارآگاهان در بررسی سوابق کیفری متهم متوجه شدند وی دارای چندین فقره سابقه کیفری در زمینه‌های سرقت به شیوه‌های مختلف از جمله بیهوشی در سال‌های اخیر بوده است و در تحقیقات به کارآگاهان گفت من پس از آزادی از زندان به علت نداشتن کار و برای گرفتن رضایت شکات قبلی در پرونده سابقم اقدام به سرقت از رانندگان مسافرکش و بارکش به شیوه خوراندن آبمیوه‌های مسموم در شهرهای مختلف مانند تهران، شمال و اردبیل می‌کردم سپس طی تماس با خانواده‌های افراد که پدرتان یا همسرتان حالش بد شده است و او در بیمارستان هست و نیاز به درمان دارد اقدام به اخاذی می‌کردم سپس متواری می‌شدم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری متهم و اعتراف وی به جرم انتسابی تاکنون پنج شاکی مورد شناسایی قرار گرفته است و متهم جهت تحقیقات تکمیلی و کشف جرایم احتمالی دیگر در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

نظر شما