شناسهٔ خبر: 54983999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار اردبیل تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ظرفیت‌های غنی ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید مورد غفلت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی فرهنگیان در اردبیل اظهار کرد: در کشور روحیه رقابت‌پذیری و لذت بردن از برد رقیب مسئله‌ای مهم و اساسی است و سبب همدلی برای توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معلمان و فرهنگیان الگوی والایی برای جامعه هستند، تصریح کرد: وقتی این روحیه رقابت‌پذیری در جامعه توسط معلمان ترویج می‌یابد، دانش‌آموزان و آحاد جامعه نیز به سمت یکدلی و پذیرش رقابت حرکت می‌کنند و توسعه همه‌جانبه را شکل می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هدف نهایی ورزش و رقابت بین فرهنگیان را تقویت روحیه ایثار، گذشت و همدلی در جامعه عنوان کرد و گفت: رشد و تعالی روحی و فکری در جامعه و در کنار آن سلامت جسمی فرهنگیان سبب ارتقای سیمای فرهنگی، ورزشی و توسعه کشور خواهد شد و هر قدر این روحیه ایثار و گذشت از سوی معلمان ترویج و گسترش یابد به همان میزان شاهد کاهش خشونت در جامعه ورزشی خواهیم بود.

قاسمیان اتفاق‌های ناخوشایند روی داده در سالن‌های ورزشی را در سایه تعلیم درست فرهنگیان قابل ترمیم دانست و افزود: ترویج ارزش‌های اجتماعی از سوی معلمان ورزشکار آسیب‌های ورزش را نیز به حداقل می‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه نباید از ظرفیت‌های والای ورزش در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی غافل شویم، خاطرنشان کرد: خانواده‌ای که به سمت ورزش سوق می‌یابد کمتر تمایلی به اعتیاد، طلاق، خشونت و… دارد و بر همین اساس باید از تمامی ابعاد ورزش در راستای کاهش این آسیب‌ها بهره برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل در بحث نزاع دسته‌جمعی در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد، اضافه کرد: در سایه ورزش می‌توانیم مردم استان اردبیل را به سمت آرامش روحی و روانی سوق دهیم و به تبع آن شاهد کاهش آمار خشونت و نزاع نیز در جامعه خواهیم بود.

نظر شما