شناسهٔ خبر: 54983906 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از کلاهبرداری به روش خرید اجناس از مغازه‌ها تا کشف قرص‌های روانگردان

مهم‌ترین حوادث ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ را در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۳۰ میلیارد کالای قاچاق در کامیون

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید "جنتی‌فر" خرمبید در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی "شیراز-اصفهان" به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این کامیون یک هزار و ۹۸۶ عدد باطری، ۶ هزار و ۱۰۰ عدد گیره هندزفری، ۲ هزار و ۱۶۰ عدد کاور گوشی تلفن همراه، ۴۶۰ عدد شارژر، ۲ هزار و ۷۵۰ عدد گلس و ۱۳۲ عدد قوطی رنگ پالیش خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

او گفت: قاچاق کالا تهدیدی جدی برای تولید جامعه می‌باشد و مبارزه با قاچاق یک تکلیف همگانی است که نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

کلاهبرداری به روش خرید اجناس از مغازه‌ها

فرمانده انتظامی لارستان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ترفند خرید اجناس از مغازه‌ها و پرداخت با کارت جعلی خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در پی گزارش چند فقره کلاهبرداری از مغازه‌داران و بوتیک داران در این شهرستان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور ماموران کلانتری ۱۱ شهید ساریخانی قرار گرفت.

او گفت: در تحقیقات انجام شده از مال باختگان مشخص شد که فردی وارد مغاز‌های آنان شده و جنس را خریداری و سپس با کارت مسدود شده قصد کشیدن کارت داشته و با جلب اعتماد مغازه داران، شماره حساب آن‌ها را اخذ تا در اولین فرصت پول اجناس را به حساب صاحب مغازه‌ها واریز کند که پس از آن دیگر جواب تلفن شاکیان را نمی‌دهد و متواری می‌شود.

 یوسفی گفت: با آغاز تحقیقات تخصصی و فنی، فرد مورد نظر که از متهمان سابقه‌دار و تحت تعقیب پلیس بود را شناسایی و در یک عملیات منسجم ضمن هماهنگی با مقام قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس لارستان گفت: فرد مذکور در بازجویی اولیه به کلاهبرداری از مغازه‌داران به مبلغ یک میلیارد ریال اقرار کرد و متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سارقان منزل با ۱۲ فقره سرقت در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری دو برادر سارق منزل و کشف ۱۲ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در اواخر سال ۱۴۰۰ در شهر شیراز، دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات فنی و پلیسی، کارآگاهان موفق شدند محل اختفاء دو سارق که با هم برادر بودند را در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی، به مکان مورد نظر اعزام و آن‌ها را دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: سارقان در بازجویی‌های فنی و پلیسی به ۱۲ فقره سرقت منزل در سطح شهر شیراز اعتراف کردند، در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، ۴ دستگاه تلفن همراه، دو دستگاه ویدئو، یک دستگاه پنکه، یک دستگاه ریسیور، دیلم، پیکور برقی، چاقو و سایر اقلام مسروقه کشف شد.

سرهنگ حبیبی به شهروندان هشدار داد: هنگام ترک منزل، از قفل بودن تمامی درب‌های ساختمان از قبیل پشت بام، درب ورودی و درب پارکینگ اطمینان حاصل کنند.

کشف قرص‌های روانگردان در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف یک هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص‌های روانگردان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت شخصی در امر خرید و فروش قرص‌های روانگردان در سطح شهرستان فیروزآباد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد مذکور را شناسایی و دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص‌های روانگردان کشف کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت مسروقه در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "کنارتخته" هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد این موتورسیکلت، سابقه سرقت دارد، در این خصوص راکب دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را اولویت کاری این فرماندهی عنوان و گفت: پلیس ضمن برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری "۳۷ بهارستان" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل شخصی خود اقدام به نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: کارشناسان ارزش موتورسیکلت قاچاق مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۶۸ کیلو تریاک در بازرسی از سمند

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۶۸ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه خودرو سمند خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران انتظامی داراب مطلع شدند تعدادی از افراد قصد دارند مقادیری مواد مخدر را در محور‌های فرعی این شهرستان انتقال دهند.

او گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی محل اختفاء این افراد در یک باغ واقع در یکی از روستا‌های این شهرستان شناسایی و مأموران انتظامی با اخد دستور قضایی، به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: مأموران انتظامی در یک عملیات غافلگیرانه، در این خصوص ۲ قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر و در بازرسی از خودرو سمند متعلق به آنان، ۶۸ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

جاسازی ۲۹ کیلو تریاک در صندوق عقب پراید

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت: با تلاش مأموران انتظامی، خودرو پراید حامل ۲۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک توقیف شد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: موران انتظامی شهرستان سپیدان هنگام کنترل محور مواصلاتی شیراز – سپیدان، به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی مأموران انتظامی از این خودرو، ۲۹ کیلو و ۵۰۰ مواد مخدر از نوع تریاک که در صندوق عقب خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان گفت: در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد و مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

نظر شما