شناسهٔ خبر: 54983834 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش روس ها به استعفای جانسون؛

دلقک احمق رفت

سیاستمداران روس به کناره گیری اجباری نخست وزیر انگلیس از قدرت واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، استعفای تحت فشار نخست وزیر انگلیس با واکنش سیاستمداران روسی همراه شد.

به نوشته رویترز، سیاستمداران روسی «بوریس جانسون» را دلقک احمقی توصیف کردند که سرانجام مزد عادلانه ای برای تجهیز تسلیحاتی اوکراین در برابر روسیه دریافت کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، ساعاتی پیش از اعلام استعفای جانسون در داونینگ استریت گفت: او ما را دوست ندارد، ما هم او را دوست نداریم.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس مجلس سفلی روسیه نیز در واکنش به کناره گیری جانسون گفت: دلقک می رود. او یکی از حامیان ایدئولوژی اصلی جنگ علیه روسیه تا آخرین اوکراینی بود. سران اروپایی باید به نتیجه چنین سیاستی بیندیشند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز کناره گیری جانسون از قدرت را نشانه ای بر انحطاط غرب دانست که به گفته وی در اثر بحران سیاسی، ایدئولوژیک و اقتصادی رو به نابودی است.

دیپلمات ارشد روس تاکید کرد که نتیجه اخلاقی این اتفاق اینست که به دنبال نابودی روسیه نباشید. روسیه را نمی توان نابود کرد.

نخست وزیر مستعفی انگلیس یکی از سران کشورهای اروپایی بود که از ابتدای جنگ اوکراین اهتمام ویژه ای را صرف به اصطلاح کمک به این کشور کرد و با ارسال محموله های تسلیحاتی پی در پی به اوکراین مانع سرد شدن آتش جنگ در این کشور شد.

جانسون ساعاتی پیش استعفای خود از سمت نخست وزیری انگلیس را اعلام کرد. استعفاهای پی در پی وزرای کابینه انگلیس، جانسون را مجبور به کناره گیری از قدرت کرد. موج استعفاهای در کابینه انگلیس پس از آن به راه افتاد که جانسون بدلیل سوءاستفاده جنسی یکی از اعضا ارشد کابینه تحت فشار قرار گرفت.

حزب حاکم انگلیس در ماه‌های اخیر با یک رشته رسوایی‌های جنسی مواجه شده است. در اواسط ماه مه، یک نماینده مجلس به ظن تجاوز به عنف به طور موقت بازداشت شد.

نظر شما