شناسهٔ خبر: 54983816 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره‌گیری علوم پزشکی زنجان از تجارب شیراز در زمینه سلول‌های بنیادی

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با هدف آشنایی با توانمندی‌های پژوهشی و بهره گیری از تجارب دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به ویژه در زمینه سلول‌های بنیادی دیدار و گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

سید وحید حسینی در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زنجان بر پیشتازی ایران در منطقه خاورمیانه، در حوزه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: در این زمینه از توان علمی لازم برخوردار هستیم و باید هر چه بیشتر تلاش کنیم تا این دانش، به صورت عملیاتی در توسعه کشور به کار بسته شود.

او به توانمندی‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره و از برنامه ریزی برای تقویت دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه سلول‌های بنیادی خبر داد که با همکاری مشترک معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و برج پژوهشی محمد رسول الله (ص) در حال انجام است.

حسن بختیاری رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، نیز در این دیدار به برخی برنامه‌های ویژه در دست اقدام این دانشگاه اشاره و بر بهره گیری از تجارب و تقویت همکاری مشترک دو دانشگاه در عرصه تحقیقات و فناوری، به ویژه در زمینه سلول‌های بنیادی تاکید کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به بازدید رییس، مشاور و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان از آزمایشگاه مرکزی تحقیقات دانشگاه، مرکز تحقیقات سرطان و برخی از مراکز تحقیقاتی مستقر در برج پژوهشی محمد رسول الله (ص)، نسبت به افزایش همکاری‌های مشترک علمی با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، از جمله در زمینه سلول‌های بنیادی و سایر زمینه‌های تحقیقاتی ابراز امیدواری کرد.

مهتاب معمار پور گفت: مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز، با حضور اساتید نخبه دانشگاه، واقع در برج پژوهشی محمد رسول الله (ص)، ظرفیت ارزشمندی را در این راستا فراهم کرده است.

نظر شما