شناسهٔ خبر: 54983791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: مهاباد مستعد سرمایه گذاری در بخش گردشگری است

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: این شهرستان به سبب موقعیت جغرافیایی و جاذبه های بکر و دیدنی یکی از مناطق مستعد استان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر قادری روز پنجشنبه در جلسه با سرمایه گذاران بخش گردشگری مهاباد افزود: موقعیت خاص این شهرستان در بین شهرهای اطراف و وجود انواع جاذبه های دیدنی و گردشگری در کنار فرهنگ مردم این شهرستان، سبب شده اجرای طرح های گردشگری توجیه اقتصادی قابل توجهی داشته باشد.

وی ادامه داد: احداث طرح های گردشگری علاوه بر ارتقای سلامت روان و روحیه مردم در دوران پسا کرونا، جنبه اقتصادی مناسبی نیز برای سرمایه گذار خواهد داشت.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه از اجرای طرح های گردشگری در این شهرستان حمایت کامل می شود، اظهار کرد: تمام امورات اداری و پیگیری اجرای طرح سرمایه گذاری با نظارت مستقیم فرمانداری انجام شده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

قادری همچنین گردشگری را محور توسعه شهرستان در آمایش سرزمین دانست و گفت: مهاباد با داشتن جاذبه‌های گردشگری متفاوت و کم نظیر تاریخی و طبیعی و همچنین مراکز تجاری می‌تواند سلیقه همه مسافران برای تفریح و افراد خواهان خرید را راضی نگه دارد و همین امر، این شهر را به مهمترین مقصد جذاب گردشگران در منطقه تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا، در ادامه جلسه مشخصات طرح های گردشگری در ۲ منطقه سد انحرافی «یوسفکند» و منطقه گردشگری «سه کانیان» با حضور سرمایه گذاران و ادارات متولی بررسی و قول های مساعد برای هموار کردن اخذ مجوز و تحویل زمین داده شد.

وجود ۹۴ اثر تاریخی و جاذبه‌های گردشگری از جمله سد مهاباد، غار سهولان، تالاب بین المللی کانی‌برازان، موزه و حمام میرزا رسول، اماکن باستانی همچون مقبره فقره‌قا، برده کنته، مسجد جامع و همچنین بازارچه‌های فروش اجناس لوکس و خارجی و بازار تاناکورا، شهری متمایز از دیگرهای مناطق برای گردشگران بوجود آورده است.

نظر شما