شناسهٔ خبر: 54983348 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

طعنه به سرمربی استقلال ؛ ۴ جام نه، یک جام بگیر آقای ساپینتو!

کار ساپینتو در شرایط طبیعی راحت نیست. او قول ۴ قهرمانی داد و همین مسئله کارش را سخت‌تر هم خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

طعنه به سرمربی استقلال ؛ ۴ جام نه، یک جام بگیر آقای ساپینتو!

با توجه به حفظ اکثر مهره‌های فصل گذشته در استقلال حالا فقط در مورد حفظ دو ستاره اول این تیم یعنی حسین‌زاده و کوین یامگا تردیدهایی وجود دارد. دو بازیکنی که به جرأت می‌توان گفت بهترین بازیکنان استقلال در فصل گذشته بودند و روی بسیاری از گل‌ها و بردهای این تیم تأثیر مستقیم داشتند. استقلال درون دروازه، خط دفاع و تا حد زیادی خط میانی و حمله با همان تیم فرهاد مجیدی بازی می‌کند و مثلاً در خط دفاع رفتن دانشگر اتفاق مهمی نیست اما جدایی حسین‌زاده و نیامدن یامگا می‌تواند مهم باشد و شکل هجومی آبی‌ها را تغییر بدهد.

اگر این دو بازیکن بمانند مسلماً ساپینتو را باید مربی خوشبختی قلمداد کرد اما در غیر این صورت او باید تغییراتی را در فاز هجومی ایجاد کند، ضمن اینکه به جای ژستد هم سجاد شهباززاده و کاوه رضایی اضافه می‌شوند.

تغییرات در سبک بازی استقلال؟
در ساختار دفاعی باید دید ساپینتو هم مثل مجیدی از سه مدافع مرکزی استفاده می‌کند یا نه؟ به هر حال روش فرهاد جواب داد و استقلال با کمترین گل خورده قهرمان شد در حالی که ساپینتو در مصاحبه‌های خود گفته بود یک مربی هجومی است و فوتبال رو به جلو و تهاجمی را دوست دارد. برای هواداران استقلال البته قهرمان شدن مهم است. آنها یک فصل تمام بازی‌های نسبتاً دفاعی تیم‌شان را که کم‌گل هم بود تحمل کردند تا در نهایت بعد از ۹ سال جشن قهرمانی بگیرند. اتفاق جدید این است که حالا سطح توقعات هواداران استقلال هم مثل پرسپولیس بالا رفته و آنها به کمتر از قهرمانی راضی نیستند. پرسپولیسی‌ها فصل گذشته اصلاً با نایب‌قهرمانی تیم‌شان خوشحال نشدند و طبعاً استقلالی‌ها هم از نایب‌قهرمانی متنفرند به خصوص اگر قرار باشد پرسپولیس قهرمان شود.

آبی ها دوباره قهرمانی می‌خواهند
کار ساپینتو در شرایط طبیعی راحت نیست. او قول ۴ قهرمانی داد و همین مسئله کارش را سخت‌تر هم خواهد کرد اما به هر حال این مربی پرتغالی نسبت به پتانسیل فوتبال ایران و تیم‌های مدعی در لیگ برتر نفرات خوبی در اختیار دارد و یک تیم تقریباً آماده را تحویل می‌گیرد که قهرمان لیگ شده و می‌تواند این قهرمانی را تکرار کند. به همین دلیل هم هست که هواداران استقلال (به درستی) از او توقع قهرمانی دارند حتی اگر پرسپولیس و سپاهان نسبت به فصل گذشته تقویت شده باشند. برای ساپینتو دربی تهران هم اهمیت زیادی دارد و نباید این بازی خاص را ببازد. مجیدی پارسال ۲ بار دربی را مساوی کرد اما در نهایت قهرمان شد و ساپینتو هم می‌تواند با همین فرمول محبوب شود.

او نه ۴ جام که حداقل باید یک جام بگیرد تا در استقلال ماندنی شود و این در تیم‌هایی چون استقلال از واجبات است هر چند که در پرسپولیس گل‌محمدی فصل گذشته جام نگرفت و امسال با مبلغی بالاتر ماند!

نظر شما