شناسهٔ خبر: 54983075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس؛

انتقاد از نگاه‌‌ها و سیاست‌های سختگیرانه در حوزه صادرات؛ واردات بی‌رویه کمر تولید را شکسته است

حجت‌الاسلام صفری ملک میان ضمن انتقاد از نگاه‌‌ها و سیاست‌های سختگیرانه در حوزه صادرات گفت: واردات بی‌رویه کمر تولید داخلی را شکسته است زیرا در حوزه واردات، سیاست ما تسهیل‌گری و در حوزه صادرات سیاستمان سختگیرانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (پنج‌شنبه، ۱۶ تیر) در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه آبری پروری شهرستان رودسر اظهار داشت: مصوبه تسهیل صدور مجوزها از اقدامات ارزشمند مجلس است زیرا این قانون به حمایت از حوزه تولید و اشتغال آفرینی منجر می‌شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه در فرآیند صدور مجوزهای مرتبط با بخش تولید باید نگاه تسهیل‌گری و حمایتی حاکم شود تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری اوقات کمک و حمایت از تولیدکنندگان در حد حرف باقی می‌ماند و عملیاتی نمی‌شود به بیان دیگر تنها قشری که در این شرایط سخت امروز در حال کمک به رشد و توسعه کشور می‌باشد، قشر تولیدکننده است. 

 

صفری ملک میان با بیان اینکه گاهی اوقات سیاستهای غلط دولت‌ها هم به تولیدکنندگان آسیب وارد می‌کند اضافه کرد: واردات بی‌رویه و بدون منطق کمر تولید داخلی را شکسته است زیرا در حوزه واردات، سیاست ما تسهیل‌گری و در حوزه صادرات که برای کشور گردش مالی و ارزآوری به همراه دارد سیاست و نگاهمان سختگیرانه است.

 

وی اضافه کرد: روند صدور مجوزات حتی بین استان‌هایی مانند گیلان و مازندران هم فرق می‌کند و مجوزات در آن استان راحت‌تر صادر می‌شود به طوریکه به علت سختگیری‌های زیاد هم اینک حجم زیادی از محصول کیوی به نام استان مازندران در حال صادر شدن است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های کشورمان در حوزه تولید و صادرات به خوبی استفاده نمی‌شود یادآور شد: بدنه کارشناسی جامعه ما بسیار ضعیف است و متاسفانه از این حیث ضربه و آسیبهای عدیده ای متوجه کشور شده است.

 

وی از رشد ۸۰ درصدی صادرات کشورمان به روسیه در مدت فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و اظهار داشت: امروزه حجم مبادلات تجاری ایران با مسکو بسیار ناچیز و حدود نیم درصد بوده که با تلاش دولت این عدد به چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است.

 

صفری ملک میان خاطرنشان کرد: منابع آبی کشور و استان گیلان محدود و شهرستان رودسر و املش از زنجیره آبرسانی سد سفیدرود خارج است بنابراین این مناطق باید از منابع داخلی نیازهای آب شرب و آب زراعی خود را تأمین و مدیریت کنند.

پایان پیام/165

نظر شما