شناسهٔ خبر: 54983028 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

چشم بستن بر هتک حیثیت دانشگاه

انجمن علمی دانشجویان فسلفه ی دانشگاه تهران در نامه ای به رئیس دانشگاه، از مدیریت دانشگاه درخصوص نتیجه‌ی رسیدگی دانشگاه به پرونده سرقت علمی عضو هیات علمی گروه فلسفه بعد از گذشت 2500 روز توضیح خواست

صاحب‌خبر -

نسیم‌آنلاین: انجمن علمی دانشجویان فلسفه‌ی دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه، خواستار توضیح  درخصوص نتیجه‌ی رسیدگی به پرونده‌ی سرقت علمی عضو هیات علمی گروه فلسفه این دانشگاه بعد از 2500 روز شد. 

سال 93، سایت دیلی نوس (daily nous) با بررسی رساله دکتری محمود خاتمی در دانشگاه دارام انگلستان به موضوع سرقت علمی این فرد پرداخت. بعد از این بود که موارد متعددی از سرقت علمی این فرد که حالا عضو هیات علمی دانشگاه تهران بود، در داخل کشور منتشر شد. دانشگاه تهران در واکنش به حواشی ایجاد شده در بیانیه‌ای که 10 آذر 93 منتشر کرد، خبر از تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به این موضوع داد. علی‌رغم تاکید دانشگاه بر انتشار نتیجه رسیدگی و اعمال نظر این کمیته در جایگاه علمی این فرد، هیچ خبری از نتایج بررسی‌های این کمیته منتشر نشده است.

در این سالها مسئولان دانشگاه تهران با وجود لطمه‌ای که این افتضاح با ابعاد بین‌المللی، به حیثیت علمی دانشگاه تهران وارد کرد، برای صیانت از شان علمی دانشگاه کوچکترین اقدامی صورت ندادند. این تنها یکی از مصادیق تقلب علمی است که در سالهای گذشته با وجود افشا مسکوت مانده است. وزارت علوم هم اقدامی برای مقابله با این موارد حیثیت‌زدا از نهاد دانشگاه در ایران صورت نداده است.

نظر شما