شناسهٔ خبر: 54983008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

برای ارتقای کمی و کیفی سفره مردم تلاش کنیم

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برای ارتقای کمی و کیفی سفره مردم تلاش کنیم، طوری باشد که مردم احساس کنند حواسمان به آن‌ها هست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد گفت: شهادت امام محمد باقر (ع) را تسلیت عرض می‌کنم؛ در ایام حج و در آستانه عید سعید قربان و عید سعید غدیر نیز قرار داریم، این اعیاد را نیز پیشاپیش تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: لازم است همه بسیج شویم تا نماز عید سعید قربان در تمام شهرهای استان باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود. همت همه ما را می‌طلبد که این وظیفه را به خوبی انجام دهیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام باقر (ع) در حدیثی که همه ما باید به آن توجه کرده و آن را سرلوحه تصمیمات خود قرار دهیم فرمودند هرگاه خواستی بدانی که در تو خیری هست، به قلبت بنگر، اگر فرمانبران خدا را دوست و معصیت‌کاران را دشمن می‌داشت پس در تو خیر هست و خداوند دوستت می‌دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: یعنی حضرت می‌فرمایند اگر خواستی بدانی که آیا آدم خوبی هستی و خیر از تو می‌بارد یا نه این قابل آزمایش و امتحان است، به دلت مراجعه کن، اگر دیدی در دلت بندگان خدا را دوست داری، خودت را خادم و نوکر مردم می‌دانی، می‌خواهی همه وجودت وقف خدمت به مردم باشد، این نشانه خیر است، اما اگر دیدی اهل معصیت را حمایت می‌کنی بدان که در مقابل اهل طاعت هستی، پس معلوم می‌شود که آدم خوبی نیستی و در نهایت نیز حضرت فرمود انسان با کسی همراه است که با او حشر و نشر دارد و این هم در دنیا و هم در آخرت صدق می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: در ایام حج هستیم و یکی از مسائلی که امام باقر (ع) خیلی روی آن تاکید کردند این است که حج، امامت و ولایت را که امروز در جهان بسیار نیازمند آن هستیم در جهاد تبیین روشن کنیم؛ یکی از مهم‌ترین مسائل جهاد تبیین باید نشان دادن ولایت ایمانی باشد، اینکه تبلیغ می‌کنند و دشمنان و مستکبران را تقدیس می‌کنند برای این است که نتوانسته‌ایم دستاوردهای انقلاب را برای نسل جدید و نسل‌های پس از انقلاب جا بیندازیم.

وی ادامه داد: در جهاد تبیین باید دشمنی‌های دشمن را نشان دهیم، اکنون ما باید با کار جهادی بتوانیم نقشه تهاجمی دشمن را بشکنیم و خنثی کنیم و این کار می‌برد؛ اگر اقدام فوری و همگانی نکنیم لطمه می‌خوریم، چرا که رهبر معظم انقلاب بر فوری بودن جهاد تبیین تأکید دارند. جهاد تبیین جهادی عینی است و هم مسئولان و هم مردم باید در این جهاد دخیل شوند تا آن را به نتیجه برسانیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در قیامت از عمر ما سؤال می‌شود، بخش حساس عمر ما جوانی است، از ما سؤال می‌کنند تو جوانی‌ خود را چگونه گذراندی؟ چون معمولاً آدم جوانی خود را هر طور بگذراند، پیری خود را نیز با همان جوانی یدک می‌کشد، این است که آن حضرت حساسیت مقطع جوانی را در آن حدیث به صورت ویژه بیان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: سپس سؤالات به این جا می‌رسد که از کجا این مال را کسب کردی؟ و بعد اگر توانستیم جواب بدهیم که از جای بدی آن را کسب نکرده‌ایم، سؤال بعدی مطرح می‌شود که این را کجا خرج کردی؟ این راجع به مال شخصی است که باید جوابگوی آن باشیم، حال چه برسد که این مال بیت‌المال باشد، باید پاسخ بدهیم آن را در کجا مصرف کردیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: استان ما کمتر شرایط کنونی را از نظر انسجام و یکپارچگی و جدی بودن مدیران به خود دیده است، ضمن اینکه گذشتگان را هم قدر می‌دانیم، اما اکنون خیلی وضعیت ویژه و مناسب است، بنابراین بیاییم کشاورزی را مدیریت کنیم، کشاورزیِ دانش‌بنیان را ترویج کنیم، مخصوصاً در دشت پربرکت قزوین به صورت جدی کشاورزان را حمایت و دانش‌افزایی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: بنده احساس می‌کنم در این زمینه‌ها آن‌طور که باید و شاید نه در اطلاع‌رسانی و نه در حمایت‌های تسهیلات دستگیری نمی‌کنیم که اتفاقات بهتری رخ دهد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: برای ارتقای کمی و کیفی سفره مردم تلاش کنیم، طوری باشد که مردم احساس کنند حواسمان به آن‌ها هست؛ ما نباید شاهد صف‌های طولانی مردم باشیم، این‌ها گرفتاری است، بخشی از این به مدیریت ما و زیرساخت‌ها بر می‌گردد، بخشی نیز به این بر می‌گردد که یک جریان طولانی یک مرتبه قرار شده اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب راجع به بیماران فرمودند کاری کنیم بیماران غیر از رنج بیماری، گرفتاری‌های بیمارستانی نداشته باشند، اگرچه پذیرفته شده که جراحی اقتصادی اتفاق بیفتد، اما باید کاری کنیم که مردم غیر از درد جراحی اقتصادی به گرفتاری گرانی‌های متعدد دچار نشوند، لازمه این مهم داشتن مدیریت جهادی است، البته این مدیریت جهادی در استان وجود دارد، اما باید تقویت شود و بیش از این در خدمت مردم قرار بگیریم که بتوانیم به دقت وظیفه خود را انجام دهیم.

برای ارتقای کمی و کیفی سفره مردم تلاش کنیم

انتهای پیام /

نظر شما