شناسهٔ خبر: 54982843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

پلتفرم انکر چیست؟ معرفی پروتکل و توکن ANKR

پست گیمفا

صاحب‌خبر -

معرفی ارزهای دیجیتالی باعث شد تا همه به این باور برسند که در آینده هر اتفاقی ممکن است در زمینه پول رخ دهد. شاید در آینده در کل جهان، واحد پول به یک واحد یکسان تبدیل شود. ارزهای دیجیتال این پتانسیل را دارند تا مرزها را از بین ببرند و با مزایایی که دارند، همه را از شر کلاهبرداران در امان نگه دارند. این روزها بازار معاملات رمز ارزها بسیار داغ است و افراد زیادی در این بازار کسب درآمد می‌کنند. شناخت انواع ارزها می‌تواند به هر شخص در کسب سود بیشتر، کمک بزرگی باشد. شما در این مطلب با توکن ANKR و پلتفرم آن بیشتر آشنا می‌شوید.

پلتفرم انکر چیست؟

فعالیت به عنوان نود در شبکه بلاکچین­ها نیازمند سرمایه­گذاری کلانی در اوایل شروع فعالیت است. همچنین لازم است تا برای این کار از یک سیستم رایانه­ای بسیار قوی استفاده کرده و یک اتصال مداوم به اینترنت هم داشته باشید. چنین عواملی باعث می­شوند که افراد به دنبال فعالیت در شبکه­های بلاکچین به عنوان نود نباشند. در این میان پلتفرمی به نام انکر به وجود آمده که امکان بهره­گیری آسان و مقرون به‌صرفه از شبکه بلاکچین را با زیرساخت منحصر به فرد خود مهیا کرده است.

هدف اصلی از ایجاد پلتفرم انکر این بوده است که کلیه افراد بتوانند در شبکه اتریوم 2 نقشی را بر عهده داشته باشند. در این پلتفرم اشخاص با بهره­مندی از سرمایه­ای به اندازه حداقل 0/5 اتریوم می­توانند تنها با یک کلیک دارایی­های خود را در شبکه اتریوم 2 سرمایه­گذاری کرده و در آن به عنوان نود فعالیت نمایند تا بتوانند از این پلتفرم پاداش خود را دریافت کنند. فعالیت این پلتفرم بعدها توانست قابلیت دریافت پاداش از طریق نود در شبکه را برای سایر شبکه­های بلاکچین نیز ایجاد نماید.

معرفی پروتکل Ankr و توکن ANKR

پلتفرم انکر یک نوع پروژه زیرساخت ابری است که بر اساس بلاکچین عمل کرده و به عنوان یک پلتفرم جهت به وجود آوردن زیرساختی برای قرار گرفتن پشته­های Web3 نیز در نظر گرفته می­شود. زیرساخت­های بلاکچین موجود در شبکه انکر برای این هدف قرار داده شده­اند تا کاربران و فراهم‌کنندگان بتوانند با سهولت به بلاکچین و برنامه­های DeFi اتصال پیدا کنند. نحوه کار زیرساخت­های اختصاصی ابر انکر در مقایسه با ارائه دهنده­های عمومی کاملا جداگانه بوده و هدف اصلی زیرساخت­ها در واقع آن است که انعطاف پذیری و پایداری پایگاه داده­های توزیع شده را مهیا نماید.

برای این که بتوان میزان ورود افراد و توسعه دهنده­ها و شرکت­ها را به طور روزانه کاهش داد تا از این طریق به سیستم بلاکچین­ها کمک بیشتری شود، در پلتفرم ANKR راه حل­های API جهت به وجود آوردن نودهای سفارشی و مطابق با خواسته کاربرها اراده شده است. در بازار نودهای انکر این امکان قرار داده شده است تا بتوان نودهای بلاکچین را در فاصله چند دقیقه مستقر نمود. کاربرد فناوری بلاکچین توسط این پلتفرم در زیر ساخت­ها آن است که بتواند انجام پرداخت­ها در پلتفرم را با سهولت بیشتری همراه کرده و کلیه منبع­های توزیع شده در جهان را اندازه‌گیری نماید یا اطلاعات مربوط به کاربرها و ارائه کنندگان منابع و الگوریتم مرکز داده­ها را با استفاده از قراردادهای هوشمند عملی سازد.

ویژگی‌های توکن انکر

ارز دیجیتال انکر از رمز ارز استاندارد ERC-20 استفاده کرده است و در بلاکچین اتریوم فعالیت دارد. استفاده از توکن ANKR به شما این امکان را می­دهد که بتوانید آن را در انواع مختلف کیف پول­ها از نوع سخت افزاری و یا نرم افزاری به کار ببرید. برای این که بتوان از توکن در پلتفرم این ارز استفاده کرد می­توان به پرداخت کردن هزینه­های خدمات در پلتفرم انکر روی آورد که چیزی شبیه به مستقر شدن نود در شبکه می­باشد. این توکن می­تواند یک مشوق برای افراد شرکت‌کننده در شبکه نیز به شمار رود.

توکن ANKR به عنوان توکن حاکمیتی در نظر گرفته می­شود که علاوه بر شبکه اتریوم، می­توان آن را با استاندارد BEP20 در شبکه بایننس اسمارت چین نیز پیدا کرد. افراد توسعه دهنده در این پلتفرم برای این که بتوانند نقش خود در جامعه حاکمیتی را به اجرا درآورند می­بایست حداقل پنج میلیون واحد توکن انکر را در کیف پول خودشان به صورت قفل شده در اختیار داشته باشند که بعد از انجام این کار قادر به ارائه پروپوزال خود خواهند بود. هر کدام از توکن ANKR بیانگر یک عدد رای می­باشد که کاربران می‌بایست به پروپوزال مورد نظر خود رای داده و پس از آن، هر کدام از پروپوزال­ها که رای بیشتری را برای خود جمع کرده باشد می­تواند مورد اجرا قرار گیرد.

پلتفرم انکر از چه قسمت­هایی تشکیل شده است؟

اجزا اصلی تشکیل دهنده بلاکچین انکر در چهار قسمت قرار می­گیرند که اولین و اصلی­ترین بخش را لایه اصلی تشکیل می­دهد. تمامی نودهای کامل شده در این لایه قرار می­گیرند و دربرگیرنده نودهای اعتبار سنج و منظم می­باشد. بخش دوم لایه ریلی نام دارد که هدف آن، یافتن سریع مسیر شبکه می­باشد. کلیه نودهای موجود در این لایه نیز از نوع کامل بوده اما قادر به تولید بلوک یا شرکت کردن در اجماع نمی­باشند.

سومین قسمت لایه دسترسی نام دارد که نودهای استخراج، محاسبات و نودهای مرکز داده را در بر می­گیرد. آخرین لایه هم میکرو نود می­باشد که نودهای دستگاه و تعدادی از هش­های تراکنش را شامل می­شود. چنانچه در هر زمان یک میکرو نود به بازیابی اثبات شبکه احتیاج پیدا کند، درخواست آن را به نود لایه دسترسی ارائه خواهد داد. اگر در لایه دسترسی مقدور باشد، نود قادر به ارائه هیچ نوع مدرکی نخواهد بود و درخواست آن با استفاده از یک لایه ریلی به لایه اصلی انتقال داده خواهد شد.

جمع بندی

حجم معاملات در بازار رمز ارز نسبت به سال‌های گذشته روند صعودی بسیار زیادی داشته و این نشان می‌دهد که در کل جهان این ارزها جایگاه خود را پیدا کرده‌اند. در این مطلب شما با توکن ANKR، پروتکل و پلتفرم آن به طور مختصر آشنا شدید. افراد زیادی با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به درآمدهای بسیار بالایی رسیده‌اند و البته در مقابل افرادی هم هستند که به دلیل عدم آگاهی از اوضاع بازار و نداشتن اطلاعات کافی با شکست مواجه شده‌اند. برای انجام معاملات می‌توانید به صرافی‌های معتبر نظیر صرافی‌ کوینکس مراجعه کنید.

نظر شما