شناسهٔ خبر: 54982787 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

احمدی‌صدر:

شهرداري تهران نسبت به اجراي مسئوليت‌پذيري خود در حوزه حفظ محيط‌زيست گام برداشته است

صاحب‌خبر -
شهرداري تهران نسبت به اجراي مسئوليت‌پذيري خود در حوزه حفظ محيط‌زيست گام برداشته است
خبرگزاری آریا-رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی سازمانی شهر تهران گفت: شهرداری تهران نسبت به اجرای مسئولیت‌پذیری خود در حوزه حفظ محیط زیست گام برداشته و برای حمایت از بخش‌های دولتی فعال در حوزه شهری از تمامی نخبگان، گروه‌ها و سمن‌ها دعوت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، احمد احمدی صدر دبیر ستاد راهبری و رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی سازمانی شهر تهران گفت: جلسه مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوزه آب در قالب پویش آب تهران، اولین نشست پویش و اقدام عملی شهر تهران پس از سالها، در قالب مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی با موضوع بحران کم آبی شهر تهران بوده است که بعد از برگزاری چندین جلسه کارشناسی با شرکت آبفای تهران، اولین جلسه هماهنگی آن در قالب تشکیل پویش آب تهران برگزار شده است.
احمدی صدر تشریح کرد: در طی این دو سال اخیر خشکسالی شهر تهران را طی می کنیم و شاهد فرونشست های زمین در اقصی نقاط شهر تهران به دلیل استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی به منظور تامین آب شرب هستیم. با توجه به اینکه در تهران مسئله جمعیت، مهاجرت و رجوع بسیار زیاد هموطنان به کلان شهر تهران است، ما قطعا باید به مسئله آب و بحران آبی بصورت ویژه بپردازیم. واقعیتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم این است که به مساله آب و حیاتی بودن آن و مساله حکمرانی آب توجه نمی‌شود.
وی با اشاره به بازخورد مسائل پیچیده کلانشهر تهران در تمام کشور ادامه داد: این معضلات فقط با نگاه حاکمیتی و ورود دستگاه ها حل نمی شود. ما به جای این که مشکلات کشور و شهر تهران را فقط به‌صورت نهادی و حاکمیتی اداره کنیم، باید از ظرفیت‌های مردمی، سمن ها و مجموعه های مختلفی که می تواند در حوزه اجتماعی ورود نمایند حمایت کنیم و نقش حامی و پشتیبان و تسهیل گر داشته باشیم، در این صورت می توانیم شاهد رشد و ریشه دواندن این نهال تنومند مردمی و رفع مشکلات کلان شهر تهران باشیم.
دبیر ستاد راهبری مسئولیت پذیری اجتماعی شهر تهران افزود: در این نشست مقرر شد شرکت آبفای تهران اطلاعات آنلاین خود را  در  تمامی مباحث مربوط به سطح آب ها، آب موجود در سدها، سفره های زیرزمینی و تمامی اطلاعات نرم‌افزاری را در اختیار سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران قرار داده تا در شرایط اضطراری شهر تهران رصد و این اطلاعات میسر باشد. همپنین با توجه به حساسیت موضوع، کارگروه آب و زمین ذیل کمیته محیط زیست، نگهداشت شهر و انرژی نیز در دبیرخانه مسئولیت اجتماعی راه اندازی شده است.
احمدی صدر در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران نسبت به اجرای مسئولیت پذیری خود در حوزه حفظ محیط زیست گام برداشته و برای حمایت از بخش‌های دولتی فعال در حوزه شهری از تمامی نخبگان، گروه ها و سمن ها در اجرا و پیشبرد این طرح‌ دعوت می کند.

نظر شما