شناسهٔ خبر: 54982757 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

آیت الله صافی گلپایگانی در زمینه تألیفات مهدوی در جهان اسلام منحصر به فرد بود

حجت الاسلام والمسلمین واعظی تجلیل از مقام علمی و کثرت تالیفات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: ایشان در تعداد تالیفات مهدوی در جهان اسلام منحصر به فرد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در بیت العلم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مقام علمی و سیره عملی آن مرجع عظیم الشان تجلیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات حوزه علیمه قم ضمن بیان برخی از ویژگی های مرجعیت شیعه افزود: از خصایص آن مرجع والامقام، تشویق و تذکر ناصحانه برای همه اقشار بود.

وی بیان داشت: بسیاری از مواقع افراد مختلف از تماس شخص حضرت ایشان، برای تشویق جهت انجام فعالیت های موثر یا تذکر راجع به برخی مسائل خاطراتی را گزارش داده اند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه با تجلیل از مقام علمی و کثرت تالیفات آن مرجع والامقام در زمینه های مختلف افزود: ایشان در تعداد تالیفات مهدوی در جهان اسلام منحصر به فرد هستند و شخصیت هایی مثل شیخ صدوق و شیخ مفید با آن امتیاز علمی در این زمینه هرکدام دارای هفت یا هشت اثر مهدوی هستند لکن حضرت آیت الله ا صافی گلپایگانی به تنهایی دارای بیست و یک اثر ارزنده مهدوی است .    

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در ادامه از برگزاری همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره در آستانه سالگرد ارتحال آن مرجع بصیر به همت پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبردادند و افزودند :هدف این همایش معرفی بخشی از مبانی ناب فکری و سلوک عملی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره است و گروه های مختلف علمی ،پژوهشگران و محققان بسیاری در حال تدوین منظومه فکری آن مرجع مهدوی هستند

در پایان این دیدار حجت الاسلام محمد حسن صافی گلپایگانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور و همت ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی و همراهان گرانقدر ایشان ، برخی از امتیازات علمی والد مکرمشان را بیان کرد و افزود :طبق بیان برخی از بزرگان حوزه علمیه،آیت الله صافی گلپایکانی یک شخص نبودند بلکه یک مکتب بود و برنامه های مدنظر هم میبایست این ویژگی را داشته باشد.

نظر شما