شناسهٔ خبر: 54982618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ساماندهی بزرگراه شهید کسایی تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از ساماندهی بزرگراه شهید کسایی تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

آقای رحمتی با اشاره به نتایج و دستاورد‌های جلسه روز دوشنبه استاندار آذربایجان شرقی با معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و وزیر کشور گفت: افزایش یک خط در ضلع شمالی و نوسازی روکش آسفالت بزرگراه شهید کسایی تبریز از توافق‌های این جلسه بود.

 این طرح با همکاری شهرداری تبریز اجرا می‌شود.

در این جلسه بر اجرای فوری دستورات رئیس‌جمهور در مورد استقلال، توسعه و بهره‌مندی استان از منافع مس سونگون، بهسازی آزادراه زنجان تبریز با تخصیص اعتبار و هزینه‌کرد عوارض دریافتی و تخصیص اعتبارات و پرداخت تسهیلات مصوب سفر ریاست‌جمهوری در کمترین زمان تاکید شد.

این موارد از نتایج و دستاورد‌های دیدار استاندار آذربایجان‌شرقی با معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و وزیر کشور برای پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، می‌باشد که به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به طرح موضوع استقلال مس سونگون در این جلسه، گفت: سازوکار‌های قانونی این موضوع بررسی و احصا شد و مقرر شد حداکثر تا یک ماه، اساسنامه آن تدوین و تغییرات قانونی به دنبال آن اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه همچنین مقرر شد از اعتبارات مس در بحث‌های توسعه استان و منطقه و پروژه‌های عمرانی استفاده شود گفت: برای این موضوع، چند روش از جمله حقوق دولتی معادن، هزینه‌های قابل قبول مالیاتی و مسئولیت‌های اجتماعی بررسی شد و همچنین موافقت شد تا پایدار شدن بخشی از اعتبارات حقوق دولتی معادن در بودجه سالانه از طرف دولت پیگیری شود.

با تحقق این موضوع تحولات بزرگی در رابطه با اعتبارات مس در استان اتفاق می‌افتد که در کار‌های عمرانی و پیشرفت و توسعه منطقه استفاده خواهد شد.

 در این جلسه همچنین بر تسریع در تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری تاکید شد تا دستگاه‌ها بتوانند در مدت محدود فصل کاری استان، پروژه‌ها را پیش ببرند.

 موضوع دیگر این جلسه، بهسازی آزادراه تبریز- زنجان بود که مقرر شد برای نوسازی روکش آسفالت آن، اعتباری در اختیار سازمان راهداری قرار گیرد تا پروژه شروع شود؛ علاوه بر آن توافق شد تا قرارداد نگهداری آزادراه از بانک ملی به سازمان راهداری انتقال یابد و درآمد‌های حاصل از آزادراه صرف نگهداری آن شود.

نظر شما