شناسهٔ خبر: 54982606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳۲ مرکز درمانی در خراسان رضوی مجوز گردشگری سلامت دارند

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دارای مجوز گردشگری سلامت در خراسان رضوی به ۳۲ مرکز افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

داوود خوش‌شکن گفت: تعداد بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دارای مجوز گردشگری سلامت در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی از ۲۷ به ۳۲ مرکز افزایش یافت.

او گفت: این مراکز درمانی شامل بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان و چهار بیمارستان در مشهد به نام‌های ناظران، دکتر شیخ، امام جواد (ع) طبرسی و ۲۲ بهمن مشهد است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان، به عنوان نخستین بیمارستان در بین شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه است که مجوز گردشگری سلامت را کسب کرد و بقیه مراکز در مشهد فعالیت دارند.

خوش‌شکن گفت: در حال حاضر ۲۰ بیمارستان دولتی و خصوصی و ۱۱ کلینیک در مشهد دارای مجوز ipd یا گردشگری سلامت هستند.

او گفت: گردشگران سلامت از ۸۰ کشور نظیر عراق، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه و عمان به مشهد سفر می‌کنند که بیش از ۷۰ درصد آنان از کشور‌های عراق و افغانستان هستند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، طی ۱۰ سال گذشته سالانه حدود ۲۰ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی بستری و سرپایی در مشهد بهره‌مند شده اند.

نظر شما