شناسهٔ خبر: 54982170 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تهران وارد سومين سال خشکسالي شد

صاحب‌خبر -
تهران وارد سومين سال خشکسالي شد
خبرگزاری آریا-نخستین نشست مسئولیت پذیری در حوزه آب (پویش آب) با حضور جمعی از مدیران شهری و مدیریت بحران پایتخت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پویش آب حرکتی است که هدف آن فرهنگ سازی برای غلبه بر بحران کم آبی با اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی است و با هماهنگی و همکاری شرکت آبفای تهران و شهرداری تهران اجرا می‌شود.
اسماعیل سلیمی معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان مدیریت بحران تهران در این نشست با بیان اینکه کمبود آب در سفره‌های زیر زمینی مشکلات متعددی از جمله فرونشست زمین را بدنبال داشته است، افزود: فرونشست زمین در دشت‌های شهریار، رباط کریم و اسلامشهر باعث کمبود آب در 10 سال آینده شهر تهران خواهد شد و باید برای غلبه بر این بحران چاره اندیشی کرد.
وی گفت : بر اساس رده بندی انجام شده زلزله مخاطره اصلی شهر تهران است، اما متاسفانه بحران آب در حال حاضر در زمره مخاطرات اولیه شهر تهران به شمار می‌آید.
سلیمی تصریح کرد : اولین پیامد کمبود آب و فرونشست زمین اثر گذاری بر شریان‌های حیاتی مانند آب، برق و مخابرات است. مقام سازی شریان‌های حیاتی باید مد نظر باشد و طبق مصوبه هیات وزیران، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها موظفند برای مقاوم سازی شریان‌های حیاتی اقدام نمایند.
همچنین در این نشست دو تن از مدیران سازمان آبفای تهران نیز در سخنانی با تشریح شرایط بحرانی کمبود آب و افزایش سرانه مصرف آب اشاره کردند. به گفته آنان با مصرف سه میلیارد و 700 میلیون لیتر آب به رکورد تازه‌ای در تهران رسیده ایم که عبور از این شرایط بحرانی نیازمند همکاری عمومی و جلب مشارکت شهروندان است.
همچنین اعلام شد که تهران دومین سال خشکسالی را تجربه می‌کند و با کمترین ذخیره آبی در حال ورود به سومین سال خشکسالی هستیم از همین رو موضوع فرهنگ سازی مقابله با خشکسالی و بحران آب نباید به تابستان محدود شود و باید ابعاد مختلف راهکار‌های مقابله با این بحران از جمله استاندارد سازی تاسیسات آبی در ساخت و ساز‌ها و جلوگیری از هدر رفت آب در آبیاری فضای سبز نیز مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما